Bez etykiet, bez drukowania. Aplikacja InPost Mobile pozwala na nadawanie przesyłek bez etykiet
Dzięki nowej funkcji aplikacji InPost Mobile nie trzeba już naklejać etykiet na paczki. Wysyłane za pomocą Paczkomatów przesyłki można całkowicie obsłużyć i opłacić z poziomu telefonu.
Otwieramy Paczkomat InPost telefonem, umieszczamy paczkę, uzyskujemy QR kod lub kod nadania w aplikacji InPostu, opłacamy przesyłkę BLIK-iem (z czasem mają dojść inne formy płatności) i już. Paczka nadana. Nie musimy martwić się wypełnianiem czegokolwiek, naklejaniem etykiet czy podobnymi niedogodnościami.
Jedyne, co musimy wiedzieć z tych takich bardziej skomplikowanych rzeczy – poza adresem odbiorcy – jest gabaryt paczki. W aplikacji będziemy musieli bowiem go określić, od niego zależeć będzie cena wysyłki. Gabaryt A to 8 x 38 x 64 cm (do 25 kg), B to 19 x 38 x 64 cm (do 25 kg), C to 41 x 38 x 64 cm (do 25 kg).
Nadawanie paczki z InPost Mobile bez etykiet – jak to działa?
Po wybraniu gabarytu, wskazania adresu doręczenia bądź Paczkomatu wskazanego przez odbiorcę i opłaceniu BLIK-iem wysyłki uzyskujemy kod nadania i kod QR – zarówno w interfejsie aplikacji, jak i na połączone z usługą konto mailowe. Służy on do wprowadzenia go do Paczkomatu oraz późniejszego śledzenia przesyłki.
W nieodległej przyszłości do InPost Mobile mają być dodane nowe formy płatności. Na razie jest tylko BLIK. Możemy niedługo spodziewać się jednak płatności kartą, szybkimi przelewami i Google Pay oraz Apple Pay.
Od niedawna do Paczkomatów można zamawiać przesyłki ze sklepu Amazon. Pojawiła się też usługa weekendowych nadań.