REKLAMA

Samsung popsuł wieczorki filmowe na całym świecie. Dziwna awaria sprzętów z Blu-rayem

Nie tak miał zacząć się ten tydzień. Niektórzy z nas po trudnym dniu pracy lub nauki mieli w planach seans filmowy. Posiadacze odtwarzaczy Samsunga obejdą się smakiem. Niewykluczone, że czeka ich wizyta w serwisie.

samsung blu-ray nie działa
REKLAMA

Wydarzyła się rzecz zaiste zagadkowa. Pewna grupa odtwarzaczy Blu-ray firmy Samsung przestała działać bez wyraźnego powodu. Niektórzy informują też o buncie innych urządzeń RTV koreańskiego producenta, ale tych przypadków nie udało się jeszcze potwierdzić. Na razie wiadomo tyle, że wybrane odtwarzacze po uruchomieniu wpadają w pętlę rozruchową – a więc co chwila uruchamiają się na nowo, uniemożliwiając odtworzenie filmu czy wykonanie jakiejkolwiek innej czynności.

Do modeli dotkniętych problemem zaliczają się między innymi odtwarzacze BD-JM57C i ID-J5900. Samsung potwierdził już, że usterka to nie wymysł jakiegoś żartownisia i że faktycznie występuje – choć firma na razie nie podaje przyczyny awarii ani nawet pełnej listy modeli, które mogą mieć z nią problemy.

REKLAMA

Odtwarzacz Blu-ray firmy Samsung nie działa i się restartuje? Ten problem występuje na całym świecie.

Na razie nie jest jasne, co właściwie się wydarzyło. Popularną teorią jest ta związana z felerną aktualizacją oprogramowani. Głosi ona, że w miniony weekend Samsung opublikował nowe oprogramowanie układowe dla swoich odtwarzaczy, które okazało się wadliwe, ale zostało automatycznie pobrane i zainstalowane. Część skarżących się użytkowników twierdzi jednak, że ich sprzęty już nie są już objęte wsparciem technicznym, więc wydaje się mało prawdopodobne, by coś pobrały.

Drugą z teorii jest wygaśnięcie jakiegoś certyfikatu bezpieczeństwa. Być może któraś z usług korzysta z połączenia SSL, a gdy nie może go nawiązać, skutkuje to krytycznym błędem wymuszającym ponowny rozruch całego urządzenia. Ponownie jednak: to wyłącznie teoria, której nikt jeszcze w żaden sposób nie potwierdził.

REKLAMA

Nie jest jeszcze jasne co poszkodowane osoby powinny zrobić. Niewykluczone, że czekać je będzie wizyta w serwisie lub instalowanie poprawionego oprogramowania na własną rękę, wykorzystując procedurę serwisową w formie podpinanego do portu USB pendrive’a. Nie wiemy też, co z klientami, którym wygasł okres gwarancyjny na ich urządzenia.

Poprosiłem polski oddział Samsunga o dalsze wyjaśnienia. Jak tylko je otrzymam, niezwłocznie uaktualnimy ten tekst.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA