Amazon Appstore to dla wielu deweloperów bardziej dochodowe miejsce niż Android Market
A to ci heca - Amazon Appstore, mały sklepik z zaledwie 27 tys. aplikacji jest dla wielu deweloperów aplikacji mobilnych bardziej dochodowy od wielkiego Android Marketu z ponad 400 tys. aplikacji. To konkluzja przyniesiona przez ceniony dom analityczny specjalizujący się w badaniach rynku mobilnego - Distimo*. Wygląda więc na to, że cel Amazonu powoli się ziszcza - na barkach Google'a buduje sobie małe prężne księstewko.
W najnowszym raporcie Distimo czytamy, że ze 110 topowych aplikacji, które dostępne są zarówno w Android Markecie jak i Amazon Appstore, aż 42 zarabia więcej na sprzedaży w sklepie Amazonu aniżeli w tym od Google'a. Co więcej, aż 28% wszystkich przychodów generowanych przez te aplikacje pochodzi z Amazon Appstore. Patrząc na to, jak gigantyczna różnica w zasięgu, dostępności aplikacji i generalnie świadomości istnienia marki jest pomiędzy oboma sklepami (dla pewności: na korzyść produktu Google'a), widać wyraźnie, że ten od Amazonu jest dużo bardziej skuteczny.
Dla pełnego obrazu sytuacji trzeba wyjaśnić, że taki wynik na korzyść Amazonu może wynikać z tego, że ma on konstrukcję bardziej przypominającą Apple App Store aniżeli Android Market - tu nacisk położony jest głównie na sprzedaż płatnych aplikacji, a nie darmowych i ewentualnie sprzedaż wewnątrz aplikacji jak w sklepie Google'a. Distimo ma na to dowody - płatne aplikacje w Amazon Appstore stanowią 65% wszystkich, podczas gdy w Android Market współczynnik ten jest o ponad połowę niższy i wynosi 32%. To przekłada się na odpowiedni wynik - 66% przychodów z 200 najpopularniejszych aplikacji w sklepie Google'a pochodzi właśnie z zakupów w wewnątrz aplikacji.
Należy też zwrócić uwagę na to, że aplikacje płatne w sklepie Amazonu są nieco tańsze od płatnych aplikacji w Android Markecie - średnia dla 100 najpopularniejszych aplikacji płatnych wynosi odpowiednio 2,24 dol. oraz 3,76 dol. Często jest też tak, że w Amazon Appstore można ustrzelić hity po obniżonych cenach, co również przekłada się na popularność zakupów aplikacji.
Co jednak najistotniejsze w raporcie Distimo to to, że Amazon Appstore powoli buduje swoją reputację jako niezależny istotny podmiot - aż 50% aplikacji, które znajdują się w sklepie Amazonu nie są oferowane w Android Markecie. To była największa obawa, gdy ruszał Amazon Appstore - że będą tam głównie te same aplikacje co w sklepie Google'a. Jak dowodzi Distimo - jest inaczej i na tym też bardzo zyskuje Amazon.
Amazon Appstore oczywiście tworzony był z myślą o sprzedaży aplikacji na własne urządzenia, tj. wydany kilka miesięcy temu tablet Kindle Fire, który według niepotwierdzonych informacji jest dziś w czołówce najlepiej sprzedających się tabletów z systemem Google Android. Nie wiadomo na razie jaki wpływ na stan rozwoju Amazon Appstore miało pojawienie się tabletu Kindle, ale jak zobaczą raport Distimo deweloperzy aplikacji mobilnych, to z pewnością wielu z nich spojrzy na sklep Amazonu bardziej przychylnym okiem niż dotychczas. Oto bowiem okazuje się, że nieco z boku, bez zbędnego rozgłosu Amazon wyściełał sobie miłe gniazdko, które nie dość, że wygodne, to na dodatek całkiem lukratywne. No i - co by nie mówić - podbiera gałązki z wielkiego gniazda Google'a.
* pełen raport Distimo dostępny z naszego Dropboksa.