Banki wyłączają się w ten weekend. Będą problemy z dostępem do aplikacji
Wiele popularnych banków ogłosiło, że w ten weekend mogą pojawiać się problemy z dostępnością usług, takich jak aplikacja mobilna. Lepiej o tym wiedzieć, żeby później nie było niespodzianek, że coś nie działa.
Na liście znajdują się popularne marki – m.in. mBank, Santander, Pekao, ING i nie tylko. W weekendowe wieczory możecie spotkać utrudnienia w zakresie aplikacji mobilnych, BLIKa (także przelewów na telefon), a nawet płatnościa kartą na miejscu, bankomatów i wpłatomatów.
mBank – aplikacja i płatności w sieci
mBank zaplanował prace techniczne na noc 26/27 listopada – dokładnie wtedy, gdy przechodzimy na czas zimowy i o godz. 3:00 cofamy zegarki na 2:00. Wtedy też rozpocznie się przerwa techniczna, która potrwa do godziny 7:00. W tym czasie będą utrudnione zakupy w internecie - płatność kartą online zostanie chwilowo wyłączona.
Dodatkowo klienci nie zalogują się do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie będzie możliwości wykonania żadnej czynności, do której jest potrzebne logowanie – m.in. przelew na konto BLIK i nie tylko. Co ważne, karty mają działać bez większego problemu w sklepach stacjonarnych, restauracjach i bankomatach.
Bank Pekao – aplikacja i BLIK
Z kolei klienci Banku Pekao otrzymali komunikat w apce mobilnej o nadchodzących utrudnieniach. Te wystąpią w nocy z soboty na niedzielę - 26/27 października w godzinach 2:30-3:30. W tym czasie nie będzie można zalogować się do aplikacji mobilnej PeoPay i serwisu internetowego Pekao24.
Z kolei od godziny 3:00 do 6:00 nie będzie opcji skorzystania z BLIKa w apce mobilnej. Poza tym karty (na miejscu, online) mają działać prawidłowo – zresztą tak jak bankomaty i wpłatomaty.
ING Bank Śląski – płatność kartą na miejscu, bankomaty i wpłatomaty, BLIK, aplikacja mobilna
ING Bank Śląski również przeprowadzi prace serwisowe w nocy z soboty na niedzielę 26/27 października – te zostaną przeprowadzone od godz. 23:00 do 6:00. Z komunikatu przekazanego przez instytucję dowiadujemy się, że w tych godzinach wystąpią czasowe utrudnienia w przypadku usług takich jak bankomaty i wpłatomaty, aplikacja mobilna, serwis internetowy, czy płatności BLIK.
Mogą też występować problemy z płatnościami kartą na miejscu w terminalach płatniczych.
Nie będą działać także przelewy ekspresowe, płatności kartami z 3D Secure (wymagających potwierdzenia w apce lub kodem SMS) czy automatyczny pobór opłat za przejazd autostradami. Jeśli planujecie wyjście w tym czasie, to polecam zabrać ze sobą gotówkę – tak, aby nie było niespodzianki, że płatność kartą "nie przechodzi".
Santander Bank Polska -aplikacja bankowa, BLIK
Klienci Santander Bank Polska powinni wiedzieć o pracach technicznych w nocy z piątku na sobotę (25/26 października) w godzinach 23:00-7:30. Bank podaje, że w tym czasie nie będą dostępne usługi takie jak bankowość internetowa i mobilna, przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych poprzez Przelew24 oraz BLIK.
Klienci bez problemu zapłacą za zakupy kartą w sklepie na miejscu i w internecie, a także wypłacą lub wpłacą gotówkę w bankomatach i wpłatomatach.
Velo Bank – aplikacja, BLIK, płatności kartą online
Velo Bank również przeprowadzi prace techniczne w nocy z piątku na sobotę 25/26 października – w godzinach 23:50 – 6:00. W tym czasie klienci nie skorzystają z BLIKa, nie zalogują się do aplikacji mobilnej, serwisu internetowego, a płatności kartą online mogą być utrudnione. Z kolei na miejscu bez większego problemu będzie można zapłacić kartą lub telefonem zbliżeniowo oraz wykonywać wpłaty i wypłaty gotówki w wpłatomatach i bankomatach.
Nest Bank – aplikacja mobilna, BLIK
Nest Bank zaplanował niedostępność usług na 26 października w godz. 0:30 – 7:00. Wtedy nie będą dostępne m.in. bankowość internetowa, aplikacja mobilna, BLIK, Visa Mobile, potwierdzanie płatności kartą w internecie. Bez większych zarzutów mają jednak działać płatności kartą na miejscu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
Więcej o bankowości mobilnej i internetowej przeczytasz na Spider's Web: