REKLAMA

YouTube będzie jak telewizja. Umieści reklamy tam, gdzie zaboli najbardziej

Od telewizji uciekamy w pewnym stopniu ze względu na przerywanie emocjonujących momentów reklamami. YouTube prężnie pracuje nad przywróceniem tego doświadczenia.

YouTube będzie jak telewizja. Umieści reklamy tam, gdzie zaboli najbardziej
REKLAMA

Nie raz i nie dwa, podczas oglądania telewizji na pewno zdarzyło ci się doświadczyć przerwy reklamowej, która zawieszała emocjonujący, kulminacyjny moment serialu, filmu lub show. Jednak w erze wideo na żądanie, to my sterujemy anteną. Tak jakby.

W przypadku YouTube'a bez subskrypcji nadal jesteśmy na łasce tego, gdzie zostaną umieszczone reklamy. A te wkrótce mogą dać doświadczenie podobne do tego z telewizji.

YouTube będzie jak telewizja. Dzięki nowemu formatowi reklam

REKLAMA

Jak informuje serwis TechCrunch, podczas wydarzenia Upfront w Nowym Jorku, YouTube oficjalnie ogłosił nowy format reklam wykorzystujący "Peak Points" - punkty kulminacyjne filmu.

Sztuczna inteligencja Google będzie analizować filmy, by odnaleźć w nich "momenty, które według niej mają największe zaangażowanie widzów lub wywierają największy wpływ emocjonalny". Następnie, po ich zidentyfikowaniu, pokazywana będzie reklama, nazywana przez YouTube "Peak Point Ad".

Peak Point Ads: "Targeted moment" to moment kulminacyjny filmu, po którym następuje "Ad Window" - czas na odtwarzanie reklamy

Co będzie prezentować reklama? To już będzie zależeć od reklamodawców, którzy będą chcieli zainwestować pieniądze w uwagę widzów w momencie, gdy ci są najbardziej zaangażowani w oglądanie treści. Potencjalnie nowy format wykorzystujący Peak Points może przydać się reklamodawcom, którzy chcą użyć strategii opartej na emocjach w kampanii reklamowej.

Przykładowo, oglądając relację z nietypowych zaręczyn, Peak Point ad może być wykorzystana do zareklamowania usługodawcy przydatnego w organizacji ślubu - tak aby natychmiast dać widzowi do myślenia, że on także może zorganizować podobne wydarzenie.

Oczywiście to w teorii, bo w praktyce większość widzów będzie daleka od oświadczania się komukolwiek i przerwanie emocjonującego momentu skończy się zgaszeniem ekranu lub zamknięciem klapy laptopa.

Więcej na temat YouTube:

Zdjęcie główne: JRdes / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-14T13:04:38+02:00
Aktualizacja: 2025-05-14T11:20:39+02:00
Aktualizacja: 2025-05-14T10:49:33+02:00
Aktualizacja: 2025-05-14T08:23:37+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA