Tron objęty. Mamy nowego dystrybutora PlayStation w Polsce
Wiemy już, kto zostanie oficjalnym dystrybutorem produktów PlayStation w Polsce. Po likwidacji polskiego oddziału gracze obawiali się, co ich czeka, ale na szczęście ich los został oddany w dobre ręce.

W połowie lutego informowaliśmy, że rozpoczął się proces likwidacji polskiego oddziału PlayStation, a osoby zatrudnione tam rozpoczęły poszukiwania nowej pracy. Tym samym zakończył się los oddziału, który zmienił postrzeganie konsoli w Polsce i sprawił, że produkty Sony zagościły w polskich domach. Mieli rozmach, wizję i nie bali się pójść na niestandardowe rozwiązania, takie jak wykupienie całej pierwszej strony Gazety Wyborczej, żeby poinformować o premierze konsoli. To budziło szok, ale i respekt, bo takie akcje zarezerwowane były do tej pory dla wąskiego grona firm, a konsole i produkty dla graczy były wtedy postrzegane jako zabawki.
Więcej o likwidacji polskiego oddziału przeczytacie w:
Z informacji Spider’s Web wynika, że polski oddział PlayStation mierzył się z wyzwaniami od dłuższego czasu. Na skutek reorganizacji całej struktury Sony Interactive Entertainment, stracił wiele niezależności oraz elastyczności. Musiał ściśle koordynować działania z centralą w USA, a możliwości operacyjne związane z kampaniami i wydarzeniami zostały boleśnie ograniczone. Sony przekierowało uwagę z Europy Środkowej na Zachód i USA, co było wyraźnie odczuwalne w polskim oddziale PlayStation.

Po likwidacji polskiego oddziału rozpoczęły się procedury, które miały wyłonić nowego dystrybutora PlayStation na nasz kraj. Właśnie dobiegły końca, a my już wiemy, kto będzie odpowiadał za to, żeby nam graczom żyło się lepiej.
PLAION Polska oficjalnym dystrybutorem produktów PlayStation w Polsce
Od 1 maja firma stała się oficjalnym dystrybutorem produktów PlayStation na terenie Polski. Będą odpowiadać za konsole, gry oraz akcesoria.
Nasza współpraca z Sony Interactive Entertainment, firmą stojącą za PlayStation, to dla nas wielkie wyróżnienie, ale przede wszystkim cenna okazja, by lepiej sprostać potrzebom naszej wspólnej społeczności w Polsce. Cieszymy się na tę kooperację i z pełnym zaangażowaniem podejmujemy się nowej roli oficjalnego dystrybutora marki, która od dekad inspiruje miliony osób na całym świecie. skomentował Maciej Turski, General Manager PLAION Polska.
Co ta decyzja oznacza dla polskich graczy? Otrzymają silną obecność marketingową, co przekłada się na większe zaangażowanie społeczności, atrakcyjne treści, ale również szansę na powrót wielkich kampanii reklamowych, a kto wie, może znów usłyszymy znanych aktorów jako podkładających głosy do gier? PLAION Polska zna również specyfikę naszego lokalnego rynku, a gracze zyskają oficjalne wsparcie dystrybutora na miejscu. Można powiedzieć, że otwiera się przed nami potencjalnie wspaniała przyszłość.

I wiecie co? Ostatnim produktem PlayStation, jaki mam w domu jest wysłużona PS3, którą odpalam naprawdę rzadko, bo używam Xboxa, ale i tak cieszę się, że o Polaków zadba polski oddział firmy z ugruntowaną pozycją rynkową, ale i świeżym podejściem. Nikt nas tak nie zrozumie jak nasz rodak. Kto wie, może przeprowadzą takie kampanie reklamowe, które nawet mnie skłonią do zakupu PS5?
Więcej o PlayStation przeczytacie w: