Apple usuwa z Europy część aplikacji. Tak kazała Unia Europejska
Apple usunie aplikacje z App Store w krajach Unii, jeśli ich twórcy nie wywiązali się z wymogu dostarczenia informacji nałożonego przez unijną ustawę o usługach cyfrowych.

Od 17 lutego ubiegłego roku w Unii Europejskiej obowiązuje w pełni ustawa o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA), która nakłada na bardzo duże platformy internetowe szereg obowiązków. Obowiązki te mają na celu "zapobieganiu nielegalnym i szkodliwym działaniom online oraz rozprzestrzenianiu się dezinformacji", a także "zapewnić bezpieczeństwo użytkowników oraz tworzyć uczciwe i otwarte środowisko internetowe".
Jednym z wymogów, jakie KE postawiła przed amerykańskimi koncernami, jest weryfikowanie i wyświetlanie informacje kontaktowych wszystkich handlowców dystrybuujących aplikacje cyfrowe. W przeciwnym wypadku ich produkty znikną z internetowych platform.
Apple usuwa z Europy część aplikacji - no chyba, że ich twórcy zaktualizują informacje
Tak jest właśnie w przypadku Apple, który od poniedziałku usuwa z widoku w App Store w krajach Unii aplikacje od deweloperów, którzy - pomimo wielomiesięcznych zapowiedzi koncernu z Cupertino - nie zaktualizowali swoich danych kontaktowych.
Jak przekazuje serwis 9to5Mac, Apple poprzez wiadomość e-mail poinformował twórców aplikacji o usunięciu ich oprogramowania z App Store.
W rozumieniu DSA za "handlowca" uznaje się każdą osobę lub jednostkę, która uzyskuje przychody ze swojej aplikacji - niezależnie czy mowa o przychodzie z zakupów samej aplikacji, płatności wewnątrz aplikacji (np. subskrypcji Premium czy mikrotransakcji w grach) czy przychodów z reklam. Jeżeli aplikacja nie jest monetyzowana w żaden sposób, nie ma wymogu podawania danych jej dewelopera.
Jeżeli "handlowcem" jest osoba prywatna, obecność w europejskich App Store wymaga od nich podania adresu lub skrytki pocztowej, numeru telefonu i adresu e-mail. W przypadku firm wymagane są tylko numer telefonu i adres e-mail. Informacje te są dostępne na stronie każdej aplikacji w App Store.
Deweloperzy, których aplikacje zniknęły z europejskich App Store, nadal mogą uzupełnić informacje poprzez stronę App Store Connect i tym przywrócić aplikacje do sklepu.
Może zainteresować cię także:
Zdjęcie główne: DenPhotos / Shutterstock