Aplikacja DPD z imponującą liczbą pobrań. Oto co przyciąga użytkowników
Aplikację DPD Mobile pobrało 5 mln osób. To ogromna liczba, która jednak nie bierze się znikąd. Możliwość śledzenia wszystkich przesyłek z poziomu aplikacji to tylko ułamek jej możliwości.
Jeśli często zamawiacie coś przez internet, to najprawdopodobniej korzystacie z usług kilku firm kurierskich. W Polsce wyżyny popularności osiągnął rodzimy InPost, natomiast francuskie DPD też ma wiele do powiedzenia – nie tylko w standardowych dostawach na adres, ale i dostawach do punktu czy automatów. Do tych ostatnich szczególnie przydatna jest aplikacja mobilna. Zespół odpowiedzialny za oprogramowanie poinformował, że do aplikacji trafi przydatna nowość.
DPD z 5 milionami pobrań aplikacji. Do oprogramowania zawita przydatna nowość
Jak wynika z komunikatu, oprogramowanie miało zostać zainstalowane 5 milionów razy. Co prawda DPD nie podaje szczegółów w tym zakresie – nie mamy informacji, jak dana popularność rozkłada się na poszczególne platformy (Android/iOS).
Powracając do wyniku, wcale się nie dziwię, że osiągnięto taką wartość. Sam korzystam z oprogramowania do obsługi wszystkich zamówionych paczek. Bardzo często wybieram usługi DPD, a każdorazowe szukanie maili z informacją o paczce, wchodzenie w treść i klikanie na numer paczki doprowadzało mnie do szału. Tak prosta czynność, jak sprawdzenie statusu przesyłki zajmowało więcej czasu, niż tego chciałem.
W przypadku aplikacji wystarczy kliknąć ikonę na ekranie smartfona i od razu widzimy listę przesyłek, ponowne tapnięcie wyświetla szczegóły w zakresie statusu i pozwala uzyskać dostęp do dodatkowych opcji, takich jak zarządzanie przesyłką (przekierowanie paczki z adresu np. do punktu), numer kontaktowy do kuriera czy informacji, kiedy paczka zostanie dostarczona.
Przekroczenie bariery 5 milionów pobrań to znaczący sukces i potwierdzenie, że innowacyjne rozwiązania technologiczne, jakie udostępniamy klientom, odpowiadają na realne potrzeby współczesnych konsumentów. W erze cyfryzacji, gdzie smartfony stały się integralną częścią naszego codziennego życia, aplikacje mobilne, które ułatwiają zarządzanie codziennymi zadaniami, są niezwykle cenne. […]
– podsumowuje Jakub Gradowski, kierownik ds. Digital Customer Experience w DPD Polska.
Jeśli korzysta się z automatów DPD, aplikacja mobilna jest wręcz wymagana – niezależnie czy nadajemy, czy odbieramy przesyłki. Urządzenia firmy kurierskiej nie mają ekranów i czytników do skanowania kodów wyświetlonych na telefonie. Poza tym aplikacja ułatwia odbieranie paczek w punktach (np. w Żabce) – nie trzeba szukać mailów z danymi do odbioru, tylko uruchomić oprogramowanie. Daje też dostęp do szeregu promocji – m.in. tańszego nadawania przesyłek.
Na koniec dodam, że zespół DPD zapowiedział, że w oprogramowaniu pojawi się też nowość – opcja udostępniania paczki rodzinie lub znajomym korzystającym z DPD Mobile. Tak jak w apce InPostu – można udostępnić przesyłkę, tak żeby druga osoba widziała ją u siebie. Nie trzeba podawać danych poprzez komunikatory – dane potrzebne do odbioru np. w automacie pojawią się na smartfonie znajomego lub członka rodziny.
Więcej o przesyłkach i aplikacjach kurierskich przeczytasz na Spider's Web: