REKLAMA

Apple przestał być drugim producentem smartfonów na świecie. Wyprzedziła go ta marka

Apple walczy z Samsungiem, tymczasem Xiaomi po cichu sprzedaje smartfony i osiągnęło właśnie globalnie drugą pozycję na rynku.

Apple przestał być drugim producentem smartfonów na świecie. Wyprzedziła go ta marka
REKLAMA

Choć na rynku smartfonów obecna jest całkiem spora liczba producentów i marek, to od kilku lat w globalnych rankingach sprzedaży królują dwa koncerny: Apple i Samsung. Co jakiś czas analizy rynku zbijają Apple'a z tronu, a innym razem to Samsung ląduje na drugim miejscu.

Jednak sierpień bieżącego roku był miesiącem wyjątkowy, bo pierwszy raz od ponad trzech lat pojedynek o pierwsze miejsce nie toczy się pomiędzy Apple i Samsungiem, lecz pomiędzy.... Samsungiem i Xiaomi.

REKLAMA

Xiaomi z drugim najlepszym wynikiem sprzedaży smartfonów na rynku

Zaskakujące dane zostały przekazane minionej nocy przez Counterpoint Research. Zgodnie z nimi w sierpniu 2024 roku Xiaomi osiągnęło drugi najlepszy wynik sprzedaży smartfonów na świecie. Choć dane nie pozostawiają wątpliwości, że w sierpniu to Samsung osiągnął najlepszą sprzedaż, to są też zimnym prysznicem dla Apple'a, którego iPhone'y w ubiegłym miesiącu sprzedawały się gorzej niż smartfony chińskiego producenta.

Udział Samsunga, Apple i Xiaomi w globalnym rynku sprzedaży smartfonów, sierpień 2021 - sierpień 2024 r. / Źródło: Counterpoint Research

Według Counterpoint Research choć Xiaomi zaliczyło sezonowe spadki na kluczowych rynkach, to zrekompensowało je dużym wzrostem w krajach Ameryki Łacińskiej.

Po problemach z podażą w 2022 r., Xiaomi, podobnie jak reszta branży smartfonów, musiało poradzić sobie z trudnym środowiskiem makroekonomicznym i geopolitycznym w 2023 r. Po słabym 2022 r. i pierwszej połowie 2023 r. Xiaomi z powodzeniem zmieniło swoją strategię produktową, sprzedażową i kanałową, a teraz w końcu czerpie korzyści, ciesząc się silnym wzrostem w ciągu ostatniego roku i rosnąc rok do roku niemal każdego miesiąca.

Jak wyjaśnia dyrektor badań w Counterpoint Research, Tarun Pathak, nowa strategia Xiaomi polega na "szczuplejszej" ofercie produktów, koncentrując swoje zasoby na stworzeniu jednego głównego modelu w każdym przedziale cenowym, zamiast wprowadzać na rynek wiele urządzeń w jednym segmencie.

Ponadto firma ponownie skupiła się na sprzedaży i marketingu, kontynuując ekspansję na nowe rynki i umacniając swoją pozycję na istniejących rynkach. Podczas gdy urządzenia klasy podstawowej i średniej nadal wykazują dobre wyniki dla Xiaomi, firma wkroczyła również do segmentu premium ze składanymi i urządzeniami "ultra".

To także chciałbyś wiedzieć o Xiaomi:

Jednocześnie widowiskowy wzrost z sierpnia jest bardziej symboliczny niż wróżący zmianę trendów na rynku. Również w poprzednich latach sprzedaż smartfonów Apple spadała w okresie od czerwca do sierpnia by "wystrzelić" po wrześniowej premierze nowych iPhone'ów. Podobnie jest w przypadku Samsunga, dla którego słabe są miesiące kończące rok, a sprzedaż osiąga szczyty wykresów na początku roku - świeżo po premierze Samsungów Galaxy z flagowej serii S i średniopółkowej serii A.

Zdjęcie główne: Gabo_Arts / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA