REKLAMA

Kilkukrotnie podnieśli cenę popularnej aplikacji i mówią: „panie złoty, myśmy tutaj dodali AI”. Klienci: „ajajajaj!”

W ciągu nocy Canva podjęła decyzję o nawet czterokrotnym podniesieniu ceny subskrypcji użytkownikom korzystającym z pakietu dla zespołów. Budzącą emocje decyzję firma tłumaczy sztuczną inteligencją.

Kilkukrotnie podnieśli cenę popularnej aplikacji i mówią: „panie złoty, myśmy tutaj dodali AI”. Klienci: „ajajajaj!”
REKLAMA

Generatywna sztuczna inteligencja to oczko w głowie każdej firmy technologicznej, która chce zarówno nadążyć za trendami, jak i przyciągnąć nowych klientów. Jednak zastosowanie AI w produktach wiąże się z kosztami, jakie ponosi firma, by zapewnić płynność działania systemów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Nie inaczej jest w przypadku popularnej aplikacji do tworzenia i edycji grafiki, Canva. Na fali boomu AI w zeszłym roku w Canvie również pojawiły się narzędzia wspomagane generatywną AI. A teraz, na fali kosztów, jakie generuje, Canva przekonuje, że trzykrotna podwyżka ceny subskrypcji jest konieczna.

REKLAMA

Canva wyrabia trzysta procent... podwyżki. Tłumaczy się sztuczną inteligencją

Jak poinformował serwis The Verge, subskrybenci Canva dla zespołów z całego świata zaczęli otrzymywać informacje o podwyżce cen subskrypcji. Przed podwyżką w Stanach Zjednoczonych roczna subskrypcja Canvy dla zespołów wynosiła 120 dol. na rok (ok. 465 zł) za pojedynczą osobę. Jak informuje jeden z klientów australijskiej firmy, otrzymał on wiadomość e-mail informującą o podwyżce do 500 dol. (ok. 1937 zł) za stanowisko z upustem do 300 dol (ok. 1162 zł) przez pierwszy rok trwania subskrypcji po podwyżce.

Podobne doświadczenia ma użytkowniczka serwisu Threads, Jenna Harding. W przypadku jej zespołu cena subskrypcji wzrosła ze 150 dol. do 650 dol.

Z kolei australijski serwis Information Age podaje, że stała miesięczna opłata w wysokości 39,99 dolarów australijskich (ok. 104 zł) za pięciu użytkowników zmienia się na 67,5 dolarów australijskich. Oznacza to, że pięcioosobowy zespół będzie płacił 810 dol. (około 2101 zł) rocznie zamiast dotychczasowych 480 dol. (ok. 1245 zł). W przypadku wyboru planu rocznego, subskrypcja będzie kosztować 675 dol. (ok. 1751 zł) za wszystkich pięciu użytkowników na rok.

Rzecznik Canva powiedział, że wzrost cen był częściowo spowodowany wprowadzeniem szeregu nowych funkcji na platformie Canva, w tym wielu opartych na sztucznej inteligencji i generatywnej sztucznej inteligencji.

Przekazało Information Age

Jak zauważa The Verge, poprzednie zmiany cen Canva ogłaszała w publicznych komunikatach, podczas gdy obecne zmiany są przekazywane wyłącznie poprzez wiadomości email. Podwyżki cen nie dotknęły Canvy Pro i Canvy Enterprise.

Może zainteresować cię także:

REKLAMA

Zdjęcie główne: Mojahid Mottakin / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA