REKLAMA

DHL Express będzie dostarczał paczki elektrycznymi samolotami. Pierwsze polecą w tym roku

Elektryczne auta w dążeniu do zeroemisyjności usługi kurierskich tp tylko początek. DHL Express planuje dostarczać paczki elektrycznymi samolotami.

DHL Express Eviation Alice samolot elektryczny
REKLAMA

Podczas gdy FedEx zatrudnia roboty, w ofercie DHL Express pojawi się nowość, czyli możliwość wysyłania międzynarodowych przesyłek ekspresowych przy użyciu samolotów elektrycznych. Firma wprowadza takie rozwiązanie jako pierwsza na świecie, dzięki czemu stworzy „zeroemisyjną sieć logistyczną Express”..

REKLAMA
DHL Express Eviation Alice samolot elektryczny
Eviation Alice to malutki samolot do dostarczania paczek

Elektryczne samoloty DHL Express

Do szybkiego i neutralnego klimatycznie transportu paczek między krajami będą wykorzystywane samoloty towarowe o nazwie Alice wyprodukowane przez Eviation. Na start flota będzie liczyć tuzin takich maszyn, które DHL Express odbierze planowo w 2024 r. Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska, jest przekonany, że jego firma, która dąży do dekarbonizacji, wyznaczy tym ruchem kierunek rozwoju dla całej branży.

Samoloty elektryczne DHL Express mogą być obsługiwane przez jednego pilota, a ładowanie przed godzinnym lotem potrwa pół godziny. Co istotne, energię w ogniwach akumulatora da się uzupełniać podczas operacji załadunku oraz rozładunku, co skraca cały proces, a Eviation Alice na jeden kurs jest w stanie zabrać paczki o łącznej masie 1200 kg, które jest w stanie dostarczyć na jednym ładowaniu do miejsc odległych o maksymalnie 815 km.

DHL Express Eviation Alice samolot elektryczny
Eviation Alice, czyli samolot elektrycznych DHL Express — tak wygląda w środku

Eviation Alice może latać wszędzie tam, gdzie inne samoloty

REKLAMA

Pierwsze loty samolotów elektrycznych DHL Express zaplanowane są jeszcze na ten rok, a wprowadzenie samolotów elektrycznych to kolejny z kroków poczynionych przez Grupę DHL na drodze do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla. Wedle wstępnych szacunków ma to nastąpić już w 2050 r., z kolei dostawcze pojazdy elektryczne mają stanowić 60 proc. floty DHL do 2030 r.

Oznacza to, że lada moment w użyciu będzie 14 tys. aut elektrycznych DHL, a do tego dojdą samoloty. Firma podaje przy tym, że już od dawna interesuje się zrównoważonymi paliwami lotniczymi i budynkami neutralnymi dla klimatu, a w bliższej perspektywie firma planuje wydać w ramach grupy 7 mld euro „na projekty związane z zieloną logistyką” w przeciągu najbliższych kilkunastu lat.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA