Abonament czy karta? T-Mobile pokazuje, co wolą teraz Polacy
T-Mobile pochwalił się danymi dotyczącymi popularności usług. Z raportu wynika, że Polacy preferują usługi abonamentowe niż tańsze oferty na kartę.

Magentowy operator podsumował 1 kwartał 2025 r. i upublicznił szczegółowe liczby. W ramach raportu dowiadujemy się, że klienci T-Mobile w ciągu zaledwie 3 miesięcy przesłali aż 903 PB (petabajtów, czyli 903 000 000 GB) danych. Co jeszcze wiadomo na temat usług dużego operatora?
Polscy klienci T-Mobile wolą abonament niż ofertę na kartę. Różnica jest ogromna
W 1 kwartale 2025 r. T-Mobile miał ok. 12 951 000 klientów usług mobilnych. W ciągu ostatniego roku od pierwszego kwartału przybyło aż 376 tys. nowych użytkowników, którzy decydowali się zarówno na pakiety na kartę (prepaid), jak i abonamentowe.
Dane potwierdzają, że Polacy w głównej mierze preferują jednak abonament. W pierwszym kwartale 2025 r. było aż 7,366 mln klientów abonamentu oraz 5,585 mln użytkowników karty i usług hybrydowych prepaid-postpaid takich jak pakiety Mix.

Mówimy zatem o różnicy na poziomie niemal 2 mln klientów. O znacznie większej popularności abonamentu mówi także liczba nowych klientów. W ciągu ostatniego roku do T-Mobile dołączyło aż 376 tys. użytkowników, z czego znaczną część obejmują klienci abonamentowi (aż 241 tys.). Pozostałe 135 tys. to nowi użytkownicy ofert na kartę (oraz hybrydowych prepaid i postpaid).
Nie dość, że udział abonamentu w dotychczasowej bazie klientów był przeważający, to jeszcze znaczna część nowych klientów preferowała kontrakt. Czy ktoś powinien być zaskoczony takim wynikiem? Zdecydowanie nie. Faktem jest to, że abonamenty najczęściej są droższe niż usługi na kartę. Natomiast abonament pozwala łatwiej zarządzać wszystkimi płatnościami - jedna faktura od operatora pozwala zapłacić za wszystkie numery oraz inne usługi takie jak telewizja czy internet światłowodowy.
Tymczasem w przypadku ofert na kartę trzeba pamiętać o comiesięcznych doładowaniach każdego posiadanego numeru. Załóżmy, że w 4-osobowej rodzinie obejmującej dwójkę rodziców i dwójkę dzieci każdy miałby ofertę na kartę. Tym sposobem trzeba wykonać cztery doładowania. W abonamencie wystarczy jedna faktura.
T-Mobile chwali się też rozwojem usług światłowodowych i 5G
Z raportu T-Mobile dowiadujemy się, że w ciągu ostatniego roku T-Mobile przybyło 117 tys. klientów internetu szerokopasmowego. W 1 kwartale 2024 r. było to 285 tys., a 2025 r. już 402 tys. klientów. Przez ostatnie 12 miesięcy operator zbudował 1222 km infrastruktury światłowodowej, która obecnie mierzy aż 34600 km długości. Własny światłowód nie służy jednak wyłącznie do świadczenia klientom usług, ale też ulepszenia sieci 5G w paśmie C.

Jeśli mówimy o infrastrukturze komórkowej, w pierwszym kwartale 2025 r. operator postawił 181 nowych stacji bazowych pracujących w technologii 5G Bardziej. W całej Polsce T-Mobile ma 3771 nadajników bazujących na sieci komórkowej najnowszej generacji. Łącznie wszystkich stacji bazowych pracujących w różnych technologiach było 12,5 tys., z czego 457 zostało zmodernizowanych.
Więcej o ofertach operatorów przeczytasz na Spider's Web: