Duże banki mają pilne komunikaty. Sporo usług nie będzie działało
PKO, największy bank w Polsce wydał komunikat dla swoich klientów. Informuje, że w ten weekend mogą spotkać problemy z dostępem do aplikacji i usług. Podobne wiadomości przekazał także Santander oraz ING.

Utrudnienia z dostępnością usług mają wynikać z faktu przeprowadzanych prac serwisowych. Te zaplanowano na godziny wieczorne oraz poranne, tak aby dotyczyły możliwie najmniejszej liczby klientów. Warto jednak o tym wiedzieć, aby później nie być zaskoczonym, że coś nie działa.
PKO - aplikacja mobilna i serwis internetowy iPKO
PKO Bank Polski ogłosił, że prace techniczne zostały zaplanowane na noc z 12 na 13 kwietnia. Rozpoczną się one w sobotni wieczór o godzinie 21:00 i potrwają do niedzielnego poranka do godz. 6:00. Według komunikatu banku w tym czasie mogą wystąpić chwilowe utrudnienia w dostępie do usług za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO oraz serwisu internetowego iPKO.
Bank nie wymienia określonych usług, a więc najprawdopodobniej podczas prac użytkownicy mogą, choć wcale nie muszą spotkać problemów z dostępem do opcji takich jak płatności BLIK kodem czy szybkie przelewy na telefon. O płatnościach kartą online i na miejscu oraz bankomatach też nie wspomina. Mimo tego komunikat sugeruje, że wszystkie ważne transakcje najlepiej zrobić wcześniej.
Santander Bank Polska - BLIK, bankowość internetowa i bankomaty
Santander Bank Polska również przekazał informacje o problemach z dostępnością. Przerwa techniczna zostanie przeprowadzona w dwóch fazach - pierwsza dotknie klientów z piątku na sobotę 11/12 kwietnia od godz. 23:00 do 7:00.
W tym czasie wiele usług nie będzie działać - m.in. bankowość internetowa, BLIK przelewy zwykłe, przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych Przelew24. Aplikacja natomiast ma być częściowo dostępna i klient się zaloguje, sprawdzi stan konta i listę transakcji sprzed przerwy.
Druga faza natomiast odbędzie się w niedzielę 13 kwietnia od godz. 2:00 do 6:00. W tym czasie nie będzie możliwości korzystania z bankomatów i wpłatomatów z logo Santander. Podczas obu przerw bez problemu zapłacicie kartą w sklepie i w internecie oraz wypłacicie pieniądze z bankomatów innych niż z logo Santander.
ING Bank Śląski - niektóre funkcje w aplikacji
ING Bank Śląski wydał komunikat, że w związku z pracami serwisowymi w sobotę 12 kwietnia w godz. 9:00 - 14:00 nie będą działać polecenia zapłaty oraz stałe zlecenia w Moim ING. W tym czasie nie będzie można odwołać transakcji polecenia zapłaty, dodawać nowych zgód, edytować obecnych zgód oraz zobaczyć ostatnich operacji w nadchodzących i cyklicznych płatnościach.
Natomiast w nocy z piątku na sobotę 11/12 kwietnia nie będzie można potwierdzać tożsamości w niektórych procesach w Moim ING. Klient nie zaktualizuje dowodu osobistego, nie założy konta osobistego i oszczędnościowego oraz nie zamówi kart przedpłaconych. Pozostałe funkcje takie jak karty i BLIK mają działać bez większych problemów.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na Spider's Web: