Najpopularniejsza gra świata nie otrzyma drugiej części. Twórcy mają jasną odpowiedź
Prawie 16 lat po premierze najlepiej sprzedającej się gry wszech czasów, jej twórcy nie mają planów ani na sequel, ani na zmianę sposobu monetyzacji.

Minecraft to obecnie wciąż najlepiej sprzedająca się gra wszech czasów - w ciągu 16 lat Mojang Studios sprzedało ponad 300 milionów kopii na różne platformy. Komercyjny sukces gry, ale i stosunkowo duży wiek gry sugerują, że nowy tytuł w postaci sequela Minecrafta jest przynajmniej w toku rozważań Mohjang.
Tylko jeden Minecraft i na zawsze jednorazowo płatny. Tak przyszłość gry widzą jej twórcy
Tym sugestiom kres położyła właśnie producentka wykonawcza Minecrafta Vanilla, Ingela Garneij. Garneij udzieliła wywiadu serwisowi IGN, w którym wypowiedziała się na temat przyszłości gry.
Zapytana o możliwość stworzenia sequela w postaci hipotetycznego "Minecrafta 2", dyrektor odpowiedziała żartobliwie: "Czy myślisz, że będziemy mieć Ziemię 2? Nie, nie, nie będzie Minecrafta 2."
Garneij zadeklarowała, że Minecraft oraz studio Mojang "istnieją już 15 lat" i "chcą istnieć przynajmniej kolejne 15", a ich wizją i strategią na kolejne lata gry jest aktualizowanie obecnego Minecrafta. Co jednak jest dużym problemem dla producentów gry, którym wiekowość silnika gry daje się we znaki zarówno w przypadku dodawania do gry nowych treści, jak i aktualizacji takich jak nowo ogłoszona aktualizacja grafiki Vibrant Visuals.
Myślę, że wiek gry jest wyzwaniem. To 15-letnia platforma, 15-letnia technologia, która w pewnym sensie nas spowalnia. Inne nowe gry mają nowe silniki i mogą działać naprawdę szybko. Powiedziałbym więc, że technologia i nasz wiek [są naszymi największymi wyzwaniami]
- powiedziała Ingela Garneij.
Dyrektor wykonawcza rozwiała także wątpliwości dotyczące potencjalnego przejścia Minecrafta na model free-to-play, idąc śladami innych popularnych gier, które zmieniły sposób monetyzacji. W przypadku Minecrafta jakakolwiek zmiana "nie pasuje do sposobu, w jaki gra została zbudowana".
Chodzi mi o to, że stworzyliśmy grę w innym celu. Więc monetyzacja nie działa dla nas w ten sposób. To zakup gry i na tym koniec. Dla nas ważne jest, aby nasza gra była dostępna dla jak największej liczby osób. Dlatego uważam, że jest to podstawowa wartość, która powinna być dostępna dla każdego. To najlepsza oferta na świecie
- wyjaśniła Ingela Garneij.
Więcej na temat gier:
Zdjęcie główne: Mojang Studio / Minecraft.net