InPost podał ważny komunikat. Chodzi o przesyłki przed świętami
Równo za dwa tygodnie wypada Wigilia Bożego Narodzenia. To wydarzenie kojarzy się z prezentami, zamawianiem i wysyłaniem przesyłek. InPost o tym dobrze wie i przedstawił warunki dostaw do Paczkomatów przed Świętami.
Ta informacja przyda się głównie zabieganym i zapominalskim, którzy odkładają prezenty na ostatni moment. Popularna firma kurierska zapowiedziała, że oferuje gwarancje dostawę do Paczkomatów przed świętami, aczkolwiek trzeba będzie spełnić określone warunki – osoba wysyłająca musi nadać przesyłkę nie później niż do 22 grudnia. Co z zamówieniami ze sklepów internetowych?
InPost gwarantuje dostawę przesyłki przed świętami
Gwarancja InPostu zakłada, że przesyłki nadane do niedzielę 22 grudnia do godz. 13:00 trafią do naszego lokalnego urządzenia Paczkomat maksymalnie 24 grudnia. W niektórych strefach gwarancja obejmuje paczki nadane do 16:00, aczkolwiek to zależy od strefy, w której znajduje się nasz paczkomat. Tak wyglądają poszczególne strefy i godziny odbiorów:
- strefa A – godzina graniczna: 16:00,
- strefa B – godzina graniczna: 15:00,
- strefa C – godzina graniczna: 14:00,
- strefa D – godzina graniczna: 13:00.
Do której strefy należy nasz Paczkomat? To można bardzo łatwo sprawdzić – wystarczy zajrzeć na dedykowaną stronę InPost i wpisać nasz kod pocztowy. Gwarancja dostawy przed świętami obowiązuje wszystkie oddziały InPostu w całym kraju. Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz, to jeśli wyślesz paczkę do odpowiedniej godziny w niedzielę poprzedzającą 24 grudnia, możesz mieć pewność, że paczka zostanie dostarczona maksymalnie do Wigilii Bożego Narodzenia włącznie.
W przypadku zamawiania przesyłek z popularnych sklepów internetowych sprawa wygląda trochę inaczej. Z komunikatu InPostu dowiadujemy się, że poszczególne platformy e-commerce mogą liczyć na ofertę specjalną, dzięki której przesyłki nadane do poniedziałku 23 grudnia do godz. 13:00 zostaną dostarczone do Paczkomatu 24 grudnia. Lista sklepów z gwarancją dostawy obejmuje: Amazon, Decathlon, Media Expert, Tantis, Answear, Modiva, Super-Pharm, Aparat, AZA Group, Douglas, Doz.pl, eZebra, Gemini, GymBeam, Humbi, Kokoniki.pl, MediaMarkt, Melissa, Miliatra, Noth.pl, Pakuten, Pancernik, R-Gol, Sklep Biegacza, Sklep Koszykarza, SPortano, Świat Supli, Ubra, W.Kruk, Warsaw Sneaker Store, x-kom oraz 4F.
Pamiętajmy, że kurierzy też mają trudno
Jeśli wysyłasz paczkę do bliskiego, z którym nie możesz się zobaczyć w tegoroczne święta, pamiętaj o maksymalnym terminie nadania 22 grudnia. W miarę możliwości zachęcam jednak do odpowiednio wcześniejszego zaopatrzenia się w prezenty gwiazdkowe. Tym sposobem, chociaż częściowo jesteśmy w stanie odciążyć kurierów w ten szalony, pełny pracy czas świąteczny.
A nawet gdy wysyłka naszego zamówienia się opóźnia, zachowajcie cierpliwość – uszanujcie pracę innych. Sam czekam na swoje zamówienie od czarnego piątku i wcale nie jestem z tego powodu zirytowany. Wiem, że ludzie obsługujący sklepy internetowe ciężko pracują, aby każde zamówienie przyszło do klienta jak najszybciej.
Kurierzy również grają ważną, kluczową rolę w procesie dostarczania zamówień ze sklepów e-commerce. Nie bądźcie wściekli na kuriera. Okażcie trochę zrozumienia i życzliwości – szczególnie w ten nadchodzący świąteczny czas. Ale także i poza świętami.
Więcej o przesyłkach i kurierach znajdziesz na Spider's Web: