Nie resetuj telewizora. Tak teraz wygląda Netflix
Netflix zdecydował się na gruntowną metamorfozę swojej aplikacji na telewizory, która z pewnością ucieszy wielu użytkowników narzekających na jej obecny wygląd i funkcjonalność. Co się zmieni i kiedy zmiany staną się dostępne dla szerszego grona odbiorców?
Netflix, w przeciwieństwie do wielu innych platform streamingowych, rzadko dokonywał znaczących zmian w wyglądzie i funkcjonalności swojej aplikacji. Platforma opierała się na założeniu, że użytkownicy preferują prostotę i łatwość obsługi, co ma ułatwić im szybkie dotarcie do ulubionych filmów, seriali czy programów rozrywkowych.
Niemniej jednak, jak każda platforma, Netflix również musi ewoluować, aby nadążać za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami użytkowników. Chociaż od ostatnich znaczących zmian w aplikacji minęło już ponad 10 lat, platforma zdecydowała się na gruntowną przebudowę, która ma ułatwić użytkownikom odkrywanie nowych treści i zapewnić im lepsze wrażenia podczas korzystania z serwisu.
Nowe szaty Netfliksa na telewizorach
Netflix testuje obecnie całkowicie przeprojektowaną aplikację na telewizory. Celem zmian jest ułatwienie użytkownikom znalezienia interesujących treści, co ma przełożyć się na wydłużenie czasu korzystania z platformy i zwiększenie zadowolenia subskrybentów.
Dodatkowo Netflix liczy na to, że zmiany te zachęcą użytkowników do wykupienia tańszych planów z reklamami, które niedawno zostały wprowadzone na niektórych rynkach.
Według platformy użytkownicy mieli dotychczas problemy z wyborem filmu lub serialu do obejrzenia, ponieważ musieli przeglądać całą stronę główną. Nowa wersja aplikacji ma rozwiązać ten problem poprzez:
- Powiększenie kart tytułowych,
- reorganizację informacji na ekranie,
- wyróżnienie kluczowych szczegółów, takich jak czas spędzony danego programu lub filmu na liście najpopularniejszych treści,
- zamianę menu wyskakującego z lewej strony na uporządkowane opcje u góry ekranu,
- ograniczenie niektórych opcji dostępnych wcześniej,
- dodanie karty Mój Netflix, która oferuje rekomendacje treści i szybki dostęp do ostatnio oglądanych lub zapisanych tytułów.
Nowy wygląd aplikacji jest obecnie testowany na niewielkiej grupie użytkowników spośród 270 mln subskrybentów Netfliksa na całym świecie. Jeśli testy przebiegną pomyślnie, platforma planuje rozszerzyć dostęp do nowej wersji na większą liczbę użytkowników w nadchodzących miesiącach i kwartałach.
Przeczytaj więcej o najnowszych i najgorętszych aktualizacjach aplikacji:
Oby to oznaczało nowy wygląd wszędzie
Istnieje również spore prawdopodobieństwo, że zmiany te będą zapowiedzią gruntownej przebudowy designu Netfliksa na innych platformach, m.in. na stronie internetowej i urządzeniach mobilnych. Obecny wygląd aplikacji, szczególnie w porównaniu z konkurencją, taką jak Amazon Prime Video czy HBO Max, wydaje się nieco przestarzały.
Czytaj także: Najlepsze seriale na Netflix w historii. Top 25
Netflix czerpie inspiracje z rozwiązań stosowanych przez konkurencję i tworzy coś nowego, co z pewnością okaże się lepsze od dotychczasowej wersji. Pierwsze zrzuty ekranu nowej aplikacji robią pozytywne wrażenie, ale finalną ocenę będzie można wystawić dopiero po przetestowaniu jej osobiście.