To już oficjalne: media społecznościowe są dla starszych ludzi
Najnowszy raport Social Media 2023 przygotowany przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska nie pozostawia złudzeń. Media społecznościowe są dla osób starszych i - co chyba najlepsze - nie chodzi tylko o Facebooka.

Social media zdecydowanie kojarzą się z młodszymi osobami, które z zasady mają więcej czasu na tego typu rozrywkę. Okazuje się jednak, że prawda jest inna. Najnowszy raport wskazuje, że to starszych użytkowników w mediach społecznościowych jest znacznie więcej. Przynajmniej w Polsce.
Media społecznościowe są dla starszych. Nie tylko Facebook, ale też… Twitter?
Najciekawszy wydaje się wykres z 76 strony zatytułowany „Realni Użytkownicy (Real Users) - Wiek” - podaje on średnią miesięczną liczbę użytkowników każdej platformy. Wystarczy spojrzeć na Facebooka, YouTube’a, Twittera i Pinteresta - to osoby w wieku 55-75 lat najczęściej sięgają po te platformy.

Ta sama grupa wiekowa - zaskoczenie - przewyższa także osoby w wieku 7-14 i 15-24 lat w kwestii Instagrama i TikToka. Młodsi za to korzystają chętniej z Twitcha i Snapchata. Liczby mówią same za siebie, lecz odpowiedź leży gdzie indziej. Najliczniejsza grupa korzystających z mediów społecznościowych w Polsce to oczywiście osoby 55+, więc nie może dziwić, że królują w słupkach realnych użytkowników.
Z dodatkowych informacji warto dodać, że w Polsce średnio korzysta się ponad 2 godziny dziennie. Średni czas jednak spada z wiekiem - dla grupy 7-14 to ponad 3 godziny dziennie, a 55-75 nieco ponad półtorej godziny.