REKLAMA

Plan się powiódł, Netflix rozszerza walkę z dzieleniem kont

Netflix walczy odważnie z dzieleniem kont: po udanym pilocie, teraz przyszła pora na jeden z największych rynków na świecie. I co, miało być źle? Nie. Ale osoby z dzielonymi kontami - strzeżcie się!

Netflix
REKLAMA

Netflix od dłuższego czasu chciał mocniej walczyć z dzieleniem kont. Znaczy, coś tam próbował robić. W Polsce nawet zmienił regulamin i wprowadził specjalne kody potwierdzające, czy my korzystający z naszego konta Netflix to my. Przynajmniej u nas firma nie wymagała drakońskich dopłat do tego, gdy dzieliliśmy konto z np. rodziną.

REKLAMA

Netflix jest “zadowolony” z walki z dzieleniem kont

Na początku lutego gigant streamingowy ogłosił, że każdy płacący subskrybent musi wykupić dodatkowe miejsce dla swojego znajomego, jeżeli ten ma korzystać z tego samego konta - i pilotażowo ten plan rozpoczął się w Kanadzie, Portugalii, Nowej Zelandii i Hiszpanii. Koszt jednego slota to od kilku do kilkunastu złotych w zależności od regionu.

Czy taki pilotaż okazał się sukcesem? Firma podzieliła się wynikami finansowymi z pierwszego kwartału br. - i tak, są zadowoleni z efektów. Tak bardzo, że teraz dodatkowe płatne sloty w koncie zaczną się pojawiać w innych rynkach na świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Stany Zjednoczone kolejnym rynkiem, gdzie Netflix zacznie ostrą walkę

Początkowo zmiany z dodatkowymi opłatami dla osób “spoza domu” miały dotyczyć szerszego rynku, ale Netflix zdecydował się na wcześniejsze testy. Jak już wcześniej wymieniłem, firma jest zadowolona z programu pilotażowego, więc teraz, w drugim kwartale, pora na zaimplementowanie zmian dot. płacenia za konta w “większej ilości krajów” - w tym, co zapowiada się odważnym krokiem, w USA.

REKLAMA

Czy wymóg płacenia za dodatkowych użytkowników konta wpływa na liczbę subskrybentów? To zależy. Jak podaje Netflix: tak, ale pozytywnie. W Kanadzie płatne udostępnianie miejsc w koncie zaowocowało większą bazą subskrybentów i przyspieszeniem wzrostu przychodów. Według firmy Kanada jest “wiarygodnym barometrem”, tego jak powinni się zachować ich klienci w Stanach Zjednoczonych.

Netflix twierdzi, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych prowadzi dzielenie się kontami, co wpływa negatywnie na zdolność firmy do "inwestowania w i ulepszania Netfliksa".

Nie wiemy, czy proces dotknie także naszego rynku. Netflix mówi jedynie o “szerszej implementacji” tego rozwiązania w obecnie trwającym kwartale. Trzeba poczekać i sprawdzić, co wyjdzie z tych zmian.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-18T21:08:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T20:07:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T18:28:03+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:53:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:38:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:06:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:29:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:15:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:41:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:23:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T14:41:01+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T13:02:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T12:32:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T11:13:24+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T10:51:28+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T09:29:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T08:27:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T07:40:53+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T21:55:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T21:41:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T20:08:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T20:00:50+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T18:37:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T14:00:16+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA