Ten test wykończy każdą kartę graficzną. W akcji najnowsze technologie, w tym ray-tracing
3DMark to dobrze znany branży i entuzjastom zestaw benchmarków, służący do szacowania realnej wydajności układów graficznych. Dema służące do testów są wśród nich kultowe. A dziś twórcy zapowiadają nowe, które sprawdzać będzie możliwości kart w zakresie obsługi DirectX 12 Ultimate.
3DMark od niemal samego początku swojego istnienia niósł za sobą dwie wartości. Po pierwsze, to dobrze napisany zestaw benchmarków, za sprawą którego można w sposób obiektywny porównać wydajność PC do gier, w szczególności kart graficznych. Po drugie, każdy test to też swoista uczta dla oczu. 3DMark nie polega tylko na zrzuceniu skomplikowanych obliczeń do procesora graficznego - zamiast tego benchmark polega na wyświetlaniu przepięknych, renderowanych na żywo dem. Niejednokrotnie o dużej wartości artystycznej.
Czytaj też:
Odpowiedzialna za 3DMarka firma UL zapowiedziała, że 3DMark niebawem zostanie zaktualizowany o nowe demo. Będzie się ono nazywało Speed Way, a jego celem będzie sprawdzenie wydajności procesorów graficznych w kontekście najnowszego zestawu API Microsoftu, czyli DirectX 12 Ultimate. To będzie uczta dla oczu, choć zapewne wyświetlać płynnie przygotowane demo będą w stanie tylko najdroższe GPU na rynku.
3DMark Speed Way sprawdzi wydajność kart graficznych w ramach DirectX 12 Ultimate.
Technologie, jakie zostaną wykorzystane w Speed Way, to między innymi śledzenie promieni (ray tracing, czyli częściowe lub pełne renderowanie grafiki na bazie symulacji interakcji światła z obiektami, zamiast typowej rasteryzacji), mesh shaders (nowy, bardziej wydajny i elastyczny sposób przetwarzania geometrii) czy Variable Rate Shading (metoda na przetwarzanie poszczególnych elementów grafiki 3D ze zmienną dokładnością, co zapewnia oszczędność w wydajności kosztem pogorszenia jakości w miejscach, gdzie precyzja nie jest wymagana).
Speed Way można uznać za ciut opóźniony, bowiem do tej pory 3DMark nie miał benchmarku, który sprawdzałby wydajność z uwzględnieniem wszystkich nowych API w DirectX 12 Ultimate. Testerzy i entuzjaści mogli tylko sprawdzić w ograniczonym zakresie procesory graficzne i ich sprawność w śledzeniu promieni w ramach dema Port Royal, którego zapis w rozdzielczości 1440p jest widoczny poniżej:
Data premiery Speed Way nie jest jeszcze znana. UL określa tylko termin na bieżący rok. Nie mogę się doczekać. Choć, biorąc pod uwagę, że GPU w moim PC to raptem mobilny Radeon RX Vega 8, prawdopodobnie obejrzeć sobie będę je mógł co najwyżej na wideo. Biorąc pod uwagę problemy z dostawami nowych GPU na rynek, nie będę w tym osamotniony.