1. SPIDER'S WEB
  2. Tech
  3. Technologie
  4. Zakupy

Przerwa serwisowa InPost. Co to oznacza i czy Paczkomaty będą zamknięte?

inpost przerwa serwisowa paczkomaty czy zamkniete nie dzialaja

InPost poinformował o przerwie serwisowej, która potrwa aż 9 godzin. Dostęp do usług firmy od Paczkomatów może być utrudniony w nocy z 25 na 26 lipca.

Pojawiła się ważna informacja dla użytkowników Paczkomatów — firma InPost, czyli operator tych maszyn do nadawania i odbierania paczek, poinformowała o planowanej przerwie serwisowej. Przerwa rozpocznie się w niedzielę 25 lipca o godz. 18:00 i potrwa 9 godzin aż do 3:00 w nocy z 25 na 26 lipca.

Przerwa serwisowa InPost — co to oznacza dla użytkowników Paczkomatów?

Dobra wiadomość jest taka, że zaplanowana przerwa wcale nie oznacza całkowitego odcięcia klientów od usług oraz maszyn. Adresaci paczek nadal będą mogli odbierać swoje przesyłki w tym dziewięciogodzinnym okienku, aczkolwiek w ograniczonym zakresie. InPost obiecuje przy tym, że prace serwisowe nie będą też przeszkodą dla realizacji usługi Paczka w Weekend.

Odebranie paczki z Paczkomatu po 25 lipca 2021 r. po godz. 18:00 będzie możliwe, ale wyłącznie przy użyciu tradycyjnego kodu lub kodu QR. Klienci nie będą mogli otworzyć skrytki przy użyciu aplikacji mobilnej InPost Mobile, gdyż prace serwisowe obejmą m.in. program na smartfony i tablety. Nie będzie możliwe nie tylko odebranie paczki, ale nawet zalogowanie się na swoje konto.

A co z nadawaniem paczek w Paczkomatach podczas przerwy serwisowej?

Przerwa w działaniu usług InPostu będzie znacznie bardziej uciążliwa w przypadku osób, które chcą wysłać przesyłkę. Przez całe 9 godzin nie będzie to możliwe i nie będą działać usługi takie jak ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty i Manager Paczek. Oprócz tego w nocy z 25 na 26 lipca 2021 r. nie będzie działała usługa eUrząd, za to będą działały Lodówkomaty.

InPost wstrzyma się na 9 godzin z aktualizowaniem statusów przesyłek we wszystkich swoich kanałach komunikacji. Klienci nie będą też otrzymywali komunikatów na temat stanu swoich przesyłek oraz kodów odbioru, ale za to termin ważności etykiet i ważności odbioru dla paczek oraz kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas trwania okienka serwisowego. Nie trzeba będzie za to płacić.

Dlaczego przerwa serwisowa była potrzebna?

InPost w swoim komunikacie przekonuje, że wyłączenie części systemów było niezbędne do tego, by usprawnić systemy informatyczne odpowiedzialne za obsługę Paczkomatów.