Tech  /  News

Nie masz kiedy skoczyć do Paczkomatu? Teraz czas odbioru paczki wydłużysz w aplikacji

inpost mobile paczkomaty jak wydluzyc czas na odbior

Dobra wiadomość dla osób, które nie mają czasu podejść do Paczkomatu. Od teraz w aplikacji InPost Mobile będzie można wydłużyć czas oczekiwania na odbiór przesyłki — oczywiście za dodatkową opłatą.

Paczkomaty i podobne do nich maszyny do odbioru paczek od innych firm niż InPost to genialny w swej prostocie pomysł, ale w jednym aspekcie trudno jest pogodzić interes klientów oraz dostawcy — chodzi o termin odbioru przesyłki. Adresaci chcieliby mieć jak najwięcej czasu na wyjęcie pakunku ze skrytki w dogodnym dla siebie terminie, z kolei firmie zależy na tym, by każdy dostarczony przedmiot jak najszybciej zwolnił miejsce dla kolejnych.

Aby zachęcić klientów do sprawniejszego odbierania paczek, InPost niedawno zorganizował akcję promocyjną, w której nagradzał klientów, którzy nie zwlekali z odbiorem paczki do ostatniej chwili kodami na abonament Audioteki. Na dłuższą metę takie rozwiązanie się jednak nie sprawdzi i istnieje ryzyko, że za jakiś czas klienci nie ruszą się po odbiór bez takiej dodatkowej nagrody w ogóle, a do tego będą liczyli na coraz lepsze profity.

InPost wpadł na sprytny pomysł, by za przedłużenie czasu oczekiwania na odbiór przesyłki z Paczkomatu pobierać dodatkowe opłaty.

Domyślnie paczka czeka na odbiór w maszynie przez 48 godzin, a potem na trzy dni trafia do magazynu, zanim powędruje z powrotem do nadawcy. Wcześniej czas odbioru przesyłki można było przedłużyć o 48 godzin za 11,07 zł brutto, ale wymagało to podesłania SMS-a nie wcześniej niż na 12 godzin przed terminem odbioru i to wyłącznie z numeru telefonu przypisanego do paczki. Zdarzały się też wpadki i paczki znikały z Paczkomatu pomimo wysłania SMS-a.

Nowy system, który zastąpi poprzedni, pojawi się jeszcze w tym miesiącu i będzie dostępny wyłącznie w aplikacji InPost Mobile. W tym przypadku wydłużenie czasu oczekiwania wiąże się z opłatą w wysokości 7,99 zł brutto, czyli 6,50 zł netto, niezależnie od wielkości opakowania, a nowy termin zostanie wyświetlony w programie. Jest taniej, ale jest też mały haczyk — mowa tutaj o dodatkowych 24 godzinach, a nie o dwóch dobach.

Nowy sposób przedłużenia czasu oczekiwania paczki to sposób pomysł InPostu na to, by przekonać klientów do korzystania z InPost Mobile. Wcześniej firma odpowiedzialna za Paczkomaty wyłączyła opcję nadawania przesyłki przez ekran dotykowy bezpośrednio w tych urządzeniach oraz dodała w aplikacji obsługę systemów płatności Apple Pay i Google Pay. Ogłoszenia takich nowości pomagają nieco osłodzić niedawną podwyżkę cen.