Płacisz Apple Pay lub Google Pay, wkładasz przesyłkę do Paczkomatu i gotowe. Prościej się nie da
Opłacenie nadania przesyłki w Paczkomacie będzie niedługo jeszcze prostsze niż do tej pory. Aplikacja na iPhone’y i smartfony z Androidem od InPostu dostanie wsparcie odpowiednio Apple Pay i Google Pay.
Rafał Brzoska czuje już na karku oddech nadciągającej konkurencji spod znaku państwowej Poczty Polskiej i koncernu PKN Orlen, dotychczasowego partnera w postaci Allegro oraz chińskiego Aliexpress. Paczkomaty od InPostu, które przez lata miały de facto monopol na automaty do odbierania paczek, przestaną być jedyną tego typu siecią maszyn na ulicach większości polskich miast.
InPost, który niedawno zadebiutował na holenderskiej giełdzie, w obliczu nadciągającej konkurencji się jednak nie poddaje. Firma stała się partnerem Amazona i stale dociera do nowych lokalizacji. Niedługo pojawi się też nowa funkcja, która jeszcze bardziej uprości nadawanie paczek w Paczkomatach z poziomu aplikacji i ułatwi do granic możliwości proces uiszczania opłaty za przesyłkę.
Apple Pay i Google Pay w aplikacji InPost Mobile
Na start po dodaniu funkcji nadawania paczek z poziomu aplikacji InPostu można było opłacić tę usługę za pośrednictwem BLIKA, ale lista metod płatności się właśnie rozszerzyła. Teraz połączyły do niej możliwość opłacenia usługi kartą płatniczą oraz poprzez wykonanie szybkiego przelewu typu pay by link. Jak jednak podaje serwis Cashless.pl, na tym nie koniec.
Następne w kolejce są płatności Apple Pay oraz Google Pay, które już niedługo trafią do InPost Mobile w wersji odpowiednio na smartfony Apple’a oraz urządzenia działające pod kontrolą systemu Android. Dzięki temu od nadania paczki będzie dzieliło nas kilka tapnięć w ekran i weryfikacja biometryczną lub podanie kodu PIN, bez konieczności opuszczania aplikacji.
Swoją drogą ciekawi mnie, czy ci wszyscy naśladowcy Paczkomatów skopiują te wszystkie świetne pomysły InPostu.
Na tym rynku robi się już ciasno i konkurencja lada moment będzie całkiem spora, ale otwartym pozostaje pytanie, czy firmy wchodzące na ten rynek faktycznie dorównają InPostowi. Paczkomaty pokochałem w końcu nie tylko za to, że dostawy realizowane są zwykle z dnia na dzień, bo dostawcy pracują również w weekendy, ale również za świetną aplikację mobilną, która stale się rozwija.
Automatyczne pojawianie się informacji na temat przesyłek na moim koncie, powiadomienia o dotarciu pakunku na miejsce, otwieranie skrytki z poziomu smartfona, nadawanie paczek przez aplikację i multiskrytka to świetne funkcje. Trzymam kciuki, by na analogiczne rozwiązania docelowo zdecydowały się Poczta Polska, PKN Orlen, Allegro, Aliexpress i inne firmy, które wejdą na ten rynek.