I na koniec Allegro, swojskie i świetnie znane. Platforma, która spopularyzowała e-commerce nad Wisłą i ma w nim niemal 40 proc. udziału. Allegro ma z tego powodu świetną pozycję: sentyment, przyzwyczajenie, potężna baza sprzedawców i klientów. Ma też doskonale rozpoznany rynek, ze wszystkimi lokalnymi niuansami. Jako przykład niech posłużą produkty finansowe, takie jak sprzedaż ratalna czy Allegro Pay. To nie jest coś czego, czego nie da się odtworzyć gdzie indziej, ale pamiętajmy, że to Allegro jest liderem, a inni dopiero muszą gonić. Allegro może korzystać ze swojej pozycji i osadzenia w lokalnym kontekście. I wciąż ma trochę czasu na wypełnienie luk. Na ten moment stawiałbym na konfrontację Allegro z Amazonem, bardziej w średnim i długim terminie. AliExpress będzie budował swój udział w rynku, przy czym to jest inny segment, więc nie ma aż tak bezpośredniej konkurencji.