Microsoft proponuje ci nieśmiertelność. Wpłać na cele charytatywne, zostań postacią w następcy Skyrima
Należące do Microsoftu studio gier Bethesda nawiązało niezwykłą współpracę z fundacją Make-A-Wish. W zamian za hojny datek na cele dobroczynne twórcy stworzą postać fabularną w powstającej właśnie grze The Elder Scrolls VI na wzór darczyńcy.

The Elder Scrolls VI został zapowiedziany po raz pierwszy niemal siedem lat temu. Kolejna odsłona kultowej serii powstaje w niemal ścisłej tajemnicy, o grze nadal nie wiemy praktycznie nic. Oczekiwania są jednak ogromne, wszak to następca The Elder Scrolls V: Skyrim - gry, która pochłonęła miliony godzin graczy z całego świata i która nadal, tyle lat po premierze, jest chętnie ogrywana.
Niestety o samej grze konkretnych informacji nadal brak. Gra jednak z całą pewnością nie została anulowana czy zepchnięta na boczny tor produkcji. Odpowiedzialne za nią studio Bethesda niejako to potwierdziło swoim najnowszym ogłoszeniem. Okazuje się bowiem, że każdy z nas może potencjalnie trafić jako niegrywalna postać (NPC) do Elder Scrolls VI. Jest tylko jeden drobny waruneczek. Trzeba wygrać charytatywną aukcję.
Czytaj też:
Kim będziesz w The Elder Scrolls VI? Mnichem? Magiem? Kowalem, u którego można kupić unikalne miecze?
Aukcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Dostępna jest pod tym adresem, a kwoty, które już padły przy oddaniu tego tekstu do publikacji zapewne wykluczają większość mniej zamożnych graczy. Trudno jednak się złościć na taki obrót sprawy, wszystkie wpływy z tej anonimowej aukcji trafią do fundacji Make-A-Wish Mid-Atlantic.
Make-A-Wish to organizacja charytatywna, która spełnia marzenia dzieci chorych na choroby zagrażające życiu. Organizacja ta działa na całym świecie i ma na celu przynieść radość oraz nadzieję dzieciom i ich rodzinom w trudnych chwilach. Marzenia te mogą obejmować różne rzeczy, od spotkań z idolami, przez podróże, po otrzymanie specjalnych prezentów. Działalność Make-A-Wish opiera się na darowiznach i zaangażowaniu wolontariuszy, którzy pomagają w realizacji marzeń.
To nie pierwszy raz, kiedy twórcy gier kreatywnie starają się walczyć o szczęście chorych dzieci. Najciekawsze przykłady

Zespół Re-Logic, twórcy kultowej gry Terraria, nawiązał współpracę z Make-A-Wish, aby spełnić marzenie poważnie chorego fana. W ramach aktualizacji 1.4.5 wprowadzono specjalny zestaw kosmetyczny inspirowany pomysłami młodego gracza. Choć szczegóły marzenia pozostają poufne, deweloperzy podkreślili, że chodziło o włączenie elementów zaprojektowanych przez dziecko do oficjalnej zawartości gry.
Riot Games, studio stojące za League of Legends, od 2012 r. współpracuje z Make-A-Wish, realizując prośby związane z grami. Jednym z najbardziej znanych przykładów jest marzenie Bryana, młodego gracza, który chciał współtworzyć skórkę dla postaci Cho’gatha. Efektem tej współpracy była limitowana edycja Darkstar Cho’gath, z której dochód (ponad 6,1 mln dol.) przekazano na rzecz 21 organizacji non-profit.
W 2018 r. Microsoft we współpracy z Make-A-Wish wypuścił serię unikatowych konsol Xbox One X, zaprojektowanych przez celebrytów takich jak Dwayne Johnson, Post Malone czy Usain Bolt. Urządzenia trafiły na aukcje, a dochód przeznaczono na spełnianie marzeń podopiecznych fundacji.
Polskie studio Ten Square Games, znane z gier takich jak Fishing Clash, dwukrotnie wsparło fundację Mam Marzenie, organizując wewnętrzne bazarki talentów. Dzięki tym akcjom udało się spełnić łącznie 20 marzeń dzieci, głównie związanych z technologią i grami. Ponadto studio zaangażowało się w globalną inicjatywę Playing For The Planet, łącząc cele ekologiczne z charytatywnymi poprzez specjalne wydarzenia w grach.
W 2021 r. Huuuge Games dołączyło do kampanii GameStars: Wish 100 Week, której celem było zebranie 200 tys. funtów na spełnienie stu marzeń. W ramach akcji zachęcano graczy do organizowania transmisji na żywo, a pracownicy studia nagrali materiał wideo z przesłaniem wsparcia.

Logitech, producent akcesoriów gamingowych, wsparł organizację Hopecam, dostarczając sprzęt umożliwiający dzieciom w trakcie leczenia onkologicznego uczestniczenie w zajęciach szkolnych poprzez wideokonferencje. Technologia firmy stała się kluczowym elementem systemu, który do 2025 r. pomógł setkom pacjentów utrzymać kontakt z rówieśnikami.
Streamlabs, platforma do streamowania, uruchomiła dedykowany moduł charytatywny, pozwalający twórcom zbierać fundusze podczas transmisji na żywo. Dzięki współpracy z Make-A-Wish, narzędzie to wykorzystano m.in. podczas kampanii „Wish 100 Week”, gdzie przekazano ponad 16 mln dol. na cele fundacji.
We współpracy z Logitech, Best Buy Foundation utworzyła Teen Tech Center w San Leandro, oferujący nastolatkom dostęp do najnowocześniejszych technologii, w tym narzędzi do projektowania 3D i programowania. Program ten, wspierany przez Make-A-Wish, umożliwił wielu młodym ludziom rozwijanie pasji, które później przekształciły się w kariery zawodowe.

Logitech nawiązał współpracę z organizacją Girls Who Code, przekazując część zysków ze sprzedaży produktów z serii MX (m.in. MX Master 3S) na szkolenia programistyczne dla dziewcząt. Firma prowadzi też liczne podobne działania.
Oby tak dalej!