REKLAMA

Microsoft proponuje ci nieśmiertelność. Wpłać na cele charytatywne, zostań postacią w następcy Skyrima

Należące do Microsoftu studio gier Bethesda nawiązało niezwykłą współpracę z fundacją Make-A-Wish. W zamian za hojny datek na cele dobroczynne twórcy stworzą postać fabularną w powstającej właśnie grze The Elder Scrolls VI na wzór darczyńcy.

Elder Scrolls VI NPC
REKLAMA

The Elder Scrolls VI został zapowiedziany po raz pierwszy niemal siedem lat temu. Kolejna odsłona kultowej serii powstaje w niemal ścisłej tajemnicy, o grze nadal nie wiemy praktycznie nic. Oczekiwania są jednak ogromne, wszak to następca The Elder Scrolls V: Skyrim - gry, która pochłonęła miliony godzin graczy z całego świata i która nadal, tyle lat po premierze, jest chętnie ogrywana.

REKLAMA

Niestety o samej grze konkretnych informacji nadal brak. Gra jednak z całą pewnością nie została anulowana czy zepchnięta na boczny tor produkcji. Odpowiedzialne za nią studio Bethesda niejako to potwierdziło swoim najnowszym ogłoszeniem. Okazuje się bowiem, że każdy z nas może potencjalnie trafić jako niegrywalna postać (NPC) do Elder Scrolls VI. Jest tylko jeden drobny waruneczek. Trzeba wygrać charytatywną aukcję.

Czytaj też:

Kim będziesz w The Elder Scrolls VI? Mnichem? Magiem? Kowalem, u którego można kupić unikalne miecze?

Aukcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Dostępna jest pod tym adresem, a kwoty, które już padły przy oddaniu tego tekstu do publikacji zapewne wykluczają większość mniej zamożnych graczy. Trudno jednak się złościć na taki obrót sprawy, wszystkie wpływy z tej anonimowej aukcji trafią do fundacji Make-A-Wish Mid-Atlantic.

Make-A-Wish to organizacja charytatywna, która spełnia marzenia dzieci chorych na choroby zagrażające życiu. Organizacja ta działa na całym świecie i ma na celu przynieść radość oraz nadzieję dzieciom i ich rodzinom w trudnych chwilach. Marzenia te mogą obejmować różne rzeczy, od spotkań z idolami, przez podróże, po otrzymanie specjalnych prezentów. Działalność Make-A-Wish opiera się na darowiznach i zaangażowaniu wolontariuszy, którzy pomagają w realizacji marzeń.

To nie pierwszy raz, kiedy twórcy gier kreatywnie starają się walczyć o szczęście chorych dzieci. Najciekawsze przykłady

Postać w Terarri zaprojektowana przez 17-letniego Franka

Zespół Re-Logic, twórcy kultowej gry Terraria, nawiązał współpracę z Make-A-Wish, aby spełnić marzenie poważnie chorego fana. W ramach aktualizacji 1.4.5 wprowadzono specjalny zestaw kosmetyczny inspirowany pomysłami młodego gracza. Choć szczegóły marzenia pozostają poufne, deweloperzy podkreślili, że chodziło o włączenie elementów zaprojektowanych przez dziecko do oficjalnej zawartości gry.

Riot Games, studio stojące za League of Legends, od 2012 r. współpracuje z Make-A-Wish, realizując prośby związane z grami. Jednym z najbardziej znanych przykładów jest marzenie Bryana, młodego gracza, który chciał współtworzyć skórkę dla postaci Cho’gatha. Efektem tej współpracy była limitowana edycja Darkstar Cho’gath, z której dochód (ponad 6,1 mln dol.) przekazano na rzecz 21 organizacji non-profit.

W 2018 r. Microsoft we współpracy z Make-A-Wish wypuścił serię unikatowych konsol Xbox One X, zaprojektowanych przez celebrytów takich jak Dwayne Johnson, Post Malone czy Usain Bolt. Urządzenia trafiły na aukcje, a dochód przeznaczono na spełnianie marzeń podopiecznych fundacji.

Polskie studio Ten Square Games, znane z gier takich jak Fishing Clash, dwukrotnie wsparło fundację Mam Marzenie, organizując wewnętrzne bazarki talentów. Dzięki tym akcjom udało się spełnić łącznie 20 marzeń dzieci, głównie związanych z technologią i grami. Ponadto studio zaangażowało się w globalną inicjatywę Playing For The Planet, łącząc cele ekologiczne z charytatywnymi poprzez specjalne wydarzenia w grach. 

W 2021 r. Huuuge Games dołączyło do kampanii GameStars: Wish 100 Week, której celem było zebranie 200 tys. funtów na spełnienie stu marzeń. W ramach akcji zachęcano graczy do organizowania transmisji na żywo, a pracownicy studia nagrali materiał wideo z przesłaniem wsparcia.

Logitech i Hopecam

Logitech, producent akcesoriów gamingowych, wsparł organizację Hopecam, dostarczając sprzęt umożliwiający dzieciom w trakcie leczenia onkologicznego uczestniczenie w zajęciach szkolnych poprzez wideokonferencje. Technologia firmy stała się kluczowym elementem systemu, który do 2025 r. pomógł setkom pacjentów utrzymać kontakt z rówieśnikami.

Streamlabs, platforma do streamowania, uruchomiła dedykowany moduł charytatywny, pozwalający twórcom zbierać fundusze podczas transmisji na żywo. Dzięki współpracy z Make-A-Wish, narzędzie to wykorzystano m.in. podczas kampanii „Wish 100 Week”, gdzie przekazano ponad 16 mln dol. na cele fundacji.

We współpracy z Logitech, Best Buy Foundation utworzyła Teen Tech Center w San Leandro, oferujący nastolatkom dostęp do najnowocześniejszych technologii, w tym narzędzi do projektowania 3D i programowania. Program ten, wspierany przez Make-A-Wish, umożliwił wielu młodym ludziom rozwijanie pasji, które później przekształciły się w kariery zawodowe.

Girls Who Code
REKLAMA

Logitech nawiązał współpracę z organizacją Girls Who Code, przekazując część zysków ze sprzedaży produktów z serii MX (m.in. MX Master 3S) na szkolenia programistyczne dla dziewcząt. Firma prowadzi też liczne podobne działania.

Oby tak dalej!

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-02-21T16:35:05+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T19:35:47+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T19:01:13+01:00
Aktualizacja: 2025-02-20T18:21:32+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA