REKLAMA

InPost postawi nowy typ maszyn. Poznajcie Zwrotomaty

InPost oficjalnie otrzymał prawa do znaku towarowego "Zwrotomat". Z Biuletynu Urzędu Patentowego dowiadujemy się nie tylko o nazwie młodszego brata Paczkomatu, ale i czego możemy się spodziewać po nowych maszynach, które mogą zawitać na nasze osiedla.

InPost postawi nowy typ maszyn. Poznajcie Zwrotomaty
REKLAMA

W sierpniu bieżącego roku InPost we współpracy z siecią sklepów Carrefour, producentem wody butelkowanej Muszynianka oraz operatorem systemu kaucyjnego PolKa, postawił w warszawskich sklepach Carrefour butelkomaty, za pomocą których butelki można wymienić na e-bony.

Jak się okazuje, to dopiero początek przygody InPostu ze zwrotami, bowiem polski gigant właśnie otrzymał prawa do znaku towarowego "Zwrotomat".

REKLAMA

"Zwrotomat" to nowe dziecko InPostu. Maszyny będą przyjmować opakowania i wysyłać SMS-y

12 listopada Urząd Patentowy opublikował kolejny numer Biuletynu Urzędu Patentowego (ZT46), w którym znalazły się informacje dotyczące znaku słowno-graficznego "Zwrotomat" należącego do InPost sp. z o. o.

Znak słowno-graficzny "Zwrotomat"

Oprócz wyglądu znaku "Zwrotomat", który niezbyt różni się od starszego brata "Paczkomat", z Biuletynu dowiadujemy się o klasach towarowych oraz usługach, z jakimi powiązany jest "Zwrotomat".

Ten został zaklasyfikowany jako "urządzenia i maszyny do odbioru plastiku, szkła, metalu oraz tekstyliów, w tym opakowań i odpadów opakowaniowych" oraz "programy komputerowe, w tym aplikacje mobilne do obsługi elektronicznych systemów powiadamiania za pośrednictwem SMS lub Internetu służących do obsługi urządzeń i maszyn do odbioru plastiku, szkła, metalu oraz tekstyliów, w tym opakowań i odpadów opakowaniowych".

Więcej na temat InPost:

Z kolei wśród usług Biuletyn Urzędu Patentowego wymienia "Tworzenie i zapewnianie dostępu do baz danych w zakresie informacji o nowoczesnych technologiach służących odzyskiwania i przetwarzania odpadów, ochrony środowiska oraz ekologii", "Tworzenie i prowadzenie baz danych oraz ewidencji dotyczących bezpośrednio lub pośrednio podmiotów zajmujących się zbieraniem, przetwarzaniem odpadów", "Wynajmowanie powierzchni reklamowej", "Składowanie odpadów", "Zbiór odpadów", "Gromadzenie odpadów", "Usuwanie odpadów" a także "Usługi recyklingu i uzdatniania odpadów i śmieci", "Przetwarzanie i obróbka odpadów", "Pozyskiwanie materiałów z odpadów" czy "Udzielanie informacji związanych z recyklingiem odpadów".

"Zwrotomaty kołem zamachowym wzrostu w Polsce"

Z tego dość długiego ciągu można wywnioskować, że Zwrotomaty to osobne urządzenia, do których klienci InPost będą mogli wrzucać odpady podlegające recyklingowi. "Zwrotomaty" będą połączone poprzez system teleinformatyczny, co pozwoli im na wysyłanie powiadomień. Ponadto - w domyśle - sam InPost będzie zajmował się wywózką, recyklingiem, uzdatnianiem, przetwarzaniem, obróbką i sortowaniem śmieci. Co akurat nie jest aż takie zaskakujące, biorąc pod uwagę istniejącą od ponad 2 lat usługę EKOzwrot. Jednocześnie w Biuletynie na próżno szukać informacji dotyczących specyfiki maszyn, korzystania z nich czy potencjalnych lokalizacji urządzeń.

REKLAMA

O samych Zwrotomatach było wiadomo już od września, gdy InPost sp. z o.o. złożyło wniosek do Urzędu Patentowego o przyznanie praw do znaku towarowego "Zwrotomat". Jednak ówcześnie szef InPostu, Rafał Brzoska, wypowiadał się lakonicznie na temat nowego projektu.

- Nie chcemy na tym etapie mówić, jakie są szczegółowe plany. Jest to nowy produkt. Jesteśmy w fazie testów z kilkoma retailerami, ale nie ukrywam, że patrzymy na to z bardzo dużą nadzieją, jako na kolejne koło zamachowe wzrostu w Polsce. Powinniśmy szukać nowych nisz, które pomogą wykorzystywać kompetencje, które już zbudowaliśmy na potrzeby biznesu podstawowego

- powiedział Rafał Brzoska cytowany przez Wiadomości Handlowe.
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA