Szykuje się wielkie przejęcie popularnych sklepów z elektroniką. Robisz w nich zakupy
O planach azjatyckiego giganta JD.com mówiło się od miesięcy, teraz Chińczycy przeszli od słów do czynów. Sieci MediaMarkt czy Saturn zmienią właściciela.

Podchody trwały miesiącami, w ostatnich dniach o możliwej transakcji zrobiło się głośniej. Serwis wiadomoscihandlowe.pl potwierdza, że JD.com zamierza złożyć publiczną ofertę przejęcia akcji po cenie ofertowej w wysokości 4,60 za akcję.
Ceconomy ma pozostać niezależną w Europie firmą. Portal przypomina, że rodzina Kellerhalsów, czyli założycieli marek MediaMarkt i Saturn - ma ok. 30 proc. udziałów w Ceconomy. To od ich decyzji miało zależeć powodzenie transakcji.
Sandy Xu, CEO JD.com, jest przekonany, że partnerstwo pozwoli stworzyć wiodącą w Europie platformę elektroniki użytkowej nowej generacji. Zapowiada wzmocnienie potencjału i podzielenie się zaawansowanymi technologiami.
Czytaj też:
Celem JD.com ma być dalszy rozwój Ceconomy w Europie. Wiadomości Handlowe dodają, że w roku obrotowym 2023/2024 Ceconomy wygenerowało 22,4 mld euro przychodu ze sprzedaży, z czego 5,1 mld euro to zasługa handlu internetowego. Właśnie dlatego firma stała się łakomym kąskiem dla Chińczyków.
Jak to wpłynie na MediaMarkt w Polsce?
Tego rzecz jasna jeszcze nie wiemy. W Polsce jest ponad 80 sklepów tej sieci, która w 2018 r. wchłonęła markę Saturn w naszym kraju. W Europie MediaMarkt to przeszło tysiąc punktów.
Nawet jeżeli z punktu widzenia europejskiego klienta niewiele się zmieni, to i tak jest to symbol chińskiej biznesowej ekspansji. Kolejna duża znana marka w ich rękach.
Zdjęcie główne: Miguel Guasch / Shutterstock