Innowacje od samego rana. Sprawdź, jak Procter & Gamble ułatwia twoje życie

Lokowanie produktu: Procter & Gamble

Naukowcy i eksperci z Procter & Gamble pracują w pocie czoła, by ułatwić ci życie. Niezależnie od tego, czy myjesz zęby, pierzesz czy zamierzasz pozbyć się włosów z jakiejś części ciała, P&G pozwolą ci zrobić to prościej i bardziej efektywnie. Sprawdź, czym jeszcze można cię zaskoczyć.

7 godzin temu
Innowacje od samego rana. Sprawdź, jak Procter & Gamble ułatwia twoje życie

Ostry dźwięk budzika o poranku rzadko kiedy cieszy. Otwierasz jednak oczy (może po kilku przestawieniach budzika o „jeszcze pięć minut”) i zaczynasz dzień. Niektórzy zaczynają go od łyka kawy, inni (tym akurat można pozazdrościć dyscypliny) na początku trochę ćwiczą. Poranna rutyna wygląda jednak u większości z nas podobnie.

Najpierw czas na prysznic

Niektórzy traktują to jako szybki element codziennej rutyny, myją się i wyskakują. Inni spędzają długie minuty, stojąc pod prysznicem i polewając się gorącą wodą. Jestem właśnie w tej grupie - potrafię zupełnie stracić poczucie czasu i zagłębić się we własnych myślach. Tłumaczę się jednak, że zwiększone zużycie wody jakoś mi się zwraca, bo pod prysznicem uwielbiam wymyślać zdania, tytuły i pierwsze zdania tekstów. Czasami przychodzą mi do głowy też świetne riposty. Oczywiście już po zakończeniu dyskusji.

Potem pora się ogolić. Można zostawić sobie wąsik albo przystrzyc brodę albo „pojechać” zupełnie na zero. Czasami łącznie z głową. Ja akurat przy goleniu nie śpiewam, ale są i tacy. Później pora na mycie zębów (wtedy też można się zamyślić). Następnie dezodorant… i czas się ubrać. Niezależnie od tego, czy wolisz spędzać dłuższą chwilę przed szafą, przymierzać różne ciuchy, zestawiać je ze sobą i potem z niesmakiem patrzeć w lustro („te kolory do siebie nie pasują!”) i się przebierać, czy raczej stawiasz na prostotę („mam w szafie dziesięć czarnych koszulek i tyle”), najważniejsze jest, by ubrania były czyste. Jeśli do tego ładnie pachną, dzień zaczyna się doskonale

Gotowe? W takim razie można ruszać w świat - do biura, do żłobka (wtedy przydadzą się też pieluchy), na spacer, na trening albo na spotkanie.

Zapewne właśnie użyłeś produktów Procter & Gamble

Ten istniejący od niemal 200 lat koncern odpowiada za naprawdę mnóstwo produktów, które świetnie znasz i na pewno masz je w swojej łazience i kuchni. Oto kilka przykładów - pieluchy Pampers, szampon Head & Shoulders, proszki Ariel i Vizir, płyny do tkanin Lenor, podpaski Always, golarki Braun i Gilette, szczoteczki Oral-B, zapachy Ambi Pur, płyn do naczyń Fairy, pasty Blend-a-Med. Założę się, że znasz wszystkie te marki.

Dlaczego o nich piszę? Nie zamierzam przekonywać nikogo do tego, że warto myć zęby albo używać dezodorantu. Zamiast tego zamierzam opowiedzieć o innowacjach w dziedzinach, które można opisać jako codzienne czynności. I o tym, jak wygląda proces ich powstawania.

Wiem, co teraz pomyślicie. „Jak można być innowacyjnym w dziedzinie proszków do prania?”, albo „Co niby może być innowacyjnego w płynie do naczyń? Sam zmywa czy co?”. Przedmioty codziennego użytku kojarzą się raczej z czynnościami, które po prostu trzeba wykonać. Ale można zrobić to lepiej, szybciej, taniej i mniej obciążając środowisko. Tak jest w przypadku wszystkich produktów Procter & Gamble – ciągłe dążenie do innowacyjności i rozwoju to główny cel tego koncernu.

Wróćmy do mycia zębów

Jak myć zęby? Wydawałoby się, że wie to każdy, zwłaszcza dorosły. Ale… da się robić to lepiej. Pomogą w tym technologia 3D i sztuczna inteligencja. To kwestie, które kojarzymy raczej z takimi branżami, jak grafika komputerowa, projektowanie, może jeszcze motoryzacja.

Ale szczoteczka Oral-B iO wykorzystuje właśnie takie technologie po to, żebyś wydawał mniej pieniędzy u dentysty. Ma mikrowibrujące włókna i okrągłą główkę. Jest też wyposażona w system monitorowania zębów 3D wspomagany sztuczną inteligencją. To oznacza, że szczoteczka po połączeniu ze smartfonem w czasie rzeczywistym da ci indywidualnie dopasowane wskazówki, jak skuteczniej myć zęby. Człowiek uczy się przez całe życie!

Teraz czas na ubieranie się

Nie, nie jesteśmy jeszcze w czasach, w których kapsułki do prania np. zmieniają błyskawicznie kolor ubrania. Ale to też pewnie nadejdzie. Jak na razie, kapsułki Ariel All In One chronią ten kolor, który już jest na tkaninie - i świetnie spierają z niej wszelkie niepożądane dodatki. Nawet te wyjątkowo kolorowe, jak czerwone wino, kawa czy sok z czarnej porzeczki. Nawet jeśli poranna kawa znajdzie się na twojej najlepszej koszuli, nie musisz się denerwować. Poza tym, firma Procter & Gamble zadbała o to, by kapsułki były dostępne dla każdego, dla kogo dostępne być powinny - czyli również dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą, a jedocześnie bezpieczne i niedostępne dla dzieci. Kartonowe opakowanie Ariel ECOCLIC otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć nawet jedną ręką, a jednocześnie opakowanie jest zbyt szerokie na dziecięce rączki.

Kolejną innowacją na opakowaniu są nadrukowane kody NaviLens, po zeskanowaniu których osoby niedowidzące mają szansę na dokładne zapoznanie się z informacjami o produkcie dzięki audiodeskrypcji lub większemu tekstowi na ekranie telefonu.

Sam materiał, z którego zostało wykonane opakowanie, to też innowacja, tym razem skierowana do tych, którym na sercu leży dobro planety. Kartonowe opakowanie posiada certyfikat FSC i w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia. Zostało przy tym wykonane w co najmniej 70% z włókien pochodzących z recyklingu.

Pomyśl o wakacjach

Plaża, słońce, woda… brzmi świetnie. Ale co z formą na lato? To trudny temat dla większości z nas. Zawsze można jednak wprowadzić w sobie pewne zmiany. Jeśli doszedłeś do wniosku, że chciałbyś trochę zredukować owłosienie na ciele, pewnie zastanawiasz się nad wizytami w specjalistycznym salonie. Oznacza to serię zabiegów, konieczność szukania terminów i głębokie sięganie do kieszeni. Co gdyby wykonać depilację w domu? Pojawiają się tu kolejne możliwe problemy - lęk przed tym, że zrobimy coś źle i skończy się to kiepskim efektem i problemami.

BRAUN IPL z dedykowaną aplikacją rozwiązuje ten problem - to pierwsze na świecie inteligentne urządzenie, które uczy się i dostosowuje do użytkownika, a do tego udziela mu porad. No i skutecznie działa. Nasza skóra ma różne odcienie na całym ciele (na przykład skóra pod pachami różni się od skóry na nogach), co wymaga ręcznej regulacji w urządzeniach do depilacji laserowej. Technologia Braun rozpoznaje i automatycznie dostosowuje się do różnych odcieni skóry na całym ciele - urządzenie wyposażone jest w czujnik, który mierzy odcień skóry z częstotliwością 80 razy na sekundę, by siła światła zawsze była w bezpiecznym zakresie. To tańsze i prostsze niż wizyta w zakładzie kosmetycznym.

Korzystasz też z innych innowacji

Kapsułki do prania Ariel skuteczne są również podczas prania w zimnej wodzie, co oznacza mniejsze zużycie energii na podgrzewanie wody, a co za tym idzie - ograniczenie śladu węglowego. Pieluchy Pampers wyposażono w innowacyjną kieszonkę, dzięki której wyeliminowano problem przeciekania. Szampon Head & Shoulders, który perfekcyjnie zwalcza łupież, odżywia włosy, a do tego jest sprzedawany w butelce stworzonej w 40 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu - to tylko niektóre z przykładów.

Jak w P&G opracowuje się innowacje?

Nowatorskie produkty P&G goszczą nawet w 90 proc. polskich domów - ale jak sprawić, by rzeczywiście były lepsze od tych proponowanych przez konkurencję? Po pierwsze, należy dobrze rozpoznać potrzeby konsumentów - odpowiada za to w P&G dział A&I. Za dużo skrótów? Już rozwijam - chodzi o Analitycs & Insights. Powstał 100 lat temu i zadaniem osób, które w nim pracują, jest kontaktowanie się z konsumentami i zbieranie opinii. Z jakimi problemami klienci codziennie się mierzą, jakie mają potrzeby? Można dysponować najnowszą technologią, ale jeśli nie słucha się własnych klientów, nici z rozwoju.

Rozmowa wciąż jest doskonałym sposobem na poznanie oczekiwań konsumentów, ale z pomocą przychodzą także nowoczesne rozwiązania - na przykład technologia Connected Home. W ramach różnych programów pilotażowych instalowane są w domach konsumentów czujniki, które rejestrują dane, takie jak częstotliwość i czas włączenia urządzenia (np. zmywarki) oraz zużycie mediów, w tym energii i wody. Wszystko to po to by z dokładnością ustalić, w jakich warunkach wykorzystywane są produkty i co zrobić, by je ulepszyć.

Czy mamy przykłady na to, jak to działa? Owszem - za pomocą takiej analizy ustalono, że włączenie zmywarki nawet wtedy, gdy jest w niej tylko kilka naczyń, oznacza oszczędność wody w stosunku do mycia ręcznego. Ale konsumenci nie byli do tego przekonani - uważali, że zmywarka pożera dużo wody. Dlatego P&G wprowadziło innowacyjne rozwiązanie w kapsułkach do zmywania Fairy Platinum+. Unikalna formuła kapsułek do zmywania pozwala zredukować temperaturę zmywania do 30°C, jednocześnie skracając czas pracy zmywarki. To oznacza krótsze mycie i mniejsze zużycie wody i energii.

Firma wciąż myśli nad kolejnymi innowacjami

Nad tworzeniem wciąż nowych innowacji dla P&G pracuje 13 ośrodków rozwoju i badań na świecie. Zatrudnionych jest w nich 7600 naukowców i ekspertów od innowacji zajmujących się 40 dyscyplinami nauki. Zaowocowało to ponad 37 000 aktywnych patentów. Czekamy na kolejne, a ty któregoś poranka miło się zaskoczysz, gdy odkryjesz, że produkt, którego używasz codziennie od lat, stał się łatwiejszy i skuteczniejszy w użyciu.

Lokowanie produktu: Procter & Gamble
Najnowsze