REKLAMA

Znaleźli sposób na największy problem gier. Nie będziesz rozstawać się z padem

Dział badań i rozwoju Ubisoftu pokazał projekt, który ma nadzieję położyć kres powtarzającym się do znudzenia dialogom - a być może i poczuciu samotności w wirtualnym świecie. Neo NPC będzie wcielać się w postaci i w czasie rzeczywistym reagować na akcje i wypowiedzi gracza.

Znaleźli sposób na największy problem gier. Nie będziesz rozstawać się z padem
REKLAMA

"W czym mogę ci pomóc?" i inne zapętlające się dialogi w nawet najlepiej wykonanej, fotorealistycznej grze potrafią sprowadzić gracza na ziemię - albo doprowadzić do furii. Jednak ze względu na ograniczenia technologiczne, powtarzające się wypowiedzi były jedyną możliwą opcją interakcji z niegrywalnymi postaciami.

Były, bo Ubisoft właśnie pokazał narzędzie, które może zrewolucjonizować zarówno produkcje studia, jak i doświadczenie płynące z gier.

REKLAMA

Neo NPC Ubisoftu obiecuje zakończenie ery NPCów z zapętlającymi się dialogami

Mowa tu konkretnie o projekcie Neo NPC, będące dziełem Ubisoftu oraz Nvidii. A konkretniej działu badań i rozwoju paryskiego oddziału studia, z wykorzystaniem technologii Audio2Face dostarczonej przez Nvidię. Neo NPC za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji jest w stanie generować dialogi w odpowiedzi na wypowiedzi i działania gracza.

Jak informuje Ubisoft, Neo NPC nie generuje samodzielnie postaci. Każdy NPC (niegrywalna postać w grach) jest "pisany" przez autorów fabuły danej gry. To oni nakreślają jego osobowość, osobistą historię i styl konwersacji, a następnie "kontynuuje dostosowywanie [NPC], gdy model językowy sztucznej inteligencji zacznie improwizować dialog".

"Przyzwyczaiłam się do budowania historii postaci, ich nadziei i marzeń, doświadczeń, które ukształtowały ich osobowość, i wykorzystywałam wszystkie te informacje, aby przygotować się do pisania dialogów. Ale po raz pierwszy w życiu mogę prowadzić rozmowę z postacią, którą stworzyłam. Marzyłam o tym, odkąd byłam dzieckiem."

Powiedziała dyrektor narracyjna Virginie Mosser

Oprócz Mosser, która pracowała przez ostatnie półtora roku nad Neo NPC, za technologię odpowiedzialna jest także Melanie Lopez Malet, naukowczyni zajmująca się sztuczną inteligencją i przetwarzaniem języka naturalnego.

Jak wyjaśnia Malet, "model językowy to duże pudełko pełne pojęć i statystyk, które tworzą słowa, które mogą do siebie pasować, na podstawie powszechnego współistnienia pewnych słów". Malet poprzez wprowadzanie do modelu poszczególnych instrukcji - w tym przypadku opartych o historię, osobowość i styl wypowiedzi - sprawiła, że Neo NPC zaczął odgrywać role poszczególnych postaci.

"To dla nas naprawdę ważne, by zachowywała się jak postać stworzona przez Virginie. Tak więc, kiedy z nią rozmawiamy, zadajemy sobie pytanie: "Czy to jest Lisa? Czy Lisa by tak powiedziała?", a jeśli odpowiedź brzmi "nie", musimy wrócić i dowiedzieć się, co stało się w modelu, że odbiega od wizji Virginie".

Wyjaśniła Melanie Lopez Malet

Jak informuje Ubisoft, projekt Neo NPC jest jedynie prototypem "i jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim będzie można go zaimplementować w grach". Docelowo Ubisoft chce, by Neo NPC był technologią elastyczną, możliwą do zastosowania w produkcjach AAA - sztandarowych grach i seriach studia takich jak Assassin's Creed, Watch Dogs, Rainbow Six czy Far Cry, ale także w mniejszych grach.

Kup konsolę:
Media Expert
PlayStation 5 Slim
Media Expert
REKLAMA

Może zainteresować cię także:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA