Ten serwis społecznościowy po cichu bije rekordy popularności. A to dzięki generacji Z
Pinterest nie jest serwisem, na który zagląda się codziennie by zobaczyć co nowego w świecie lub u znajomych. Mimo to zarząd serwisu pochwalił się ogromnym wzrostem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, który w połowie nakręca młode pokolenie.
Kiedy mówimy o serwisie społecznościowym popularnym wśród młodych, pierwszą myśl stanowią zawsze TikTok, Instagram i Facebook. Jednak nie są to jedyni ulubieńcy młodego pokolenia. Bowiem cykliczne kwartalne podsumowanie pokazuje, że Pinterest przeżywa właśnie swój złoty wiek.
Pinterest z historycznym wynikiem liczby aktywnych użytkowników
Młodym serwisu Pinterest nie potrzeba przybliżać, ale tym starszym podpowiem, że jest to amerykański serwis społecznościowy założony w 2009 roku. Opiera się on na udostępnianiu oraz wyszukiwaniu pomysłów - fotografii, infografik, rysunków, szkiców (czyli po prostu obrazów), które stanowią inspirację do dalszego działania (np. pomysł na nową fryzurę, na dekorację ciasta, na kombinację czcionek w projekcie graficznym, projekt wnętrza czy strój wieczorowy). Pomysły można zbierać w tematyczne tablice (np. "pomysły na dekorację biurka"), do których możesz wrócić, udostępnić lub skorzystać mogą z nich inni użytkownicy.
Pomysł na działanie serwisu Pinterest jest równie prosty co genialny, bowiem jak się okazuje, w minionym kwartale Pinterest osiągnął najwyższą w swojej historii liczby miesięcznych aktywnych użytkowników - 482 miliony. Oznacza to ośmioprocentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Dla porównania, według serwisu Statista, miesięczna liczba aktywnych użytkowników na Twitterze wynosi około 660 milionów.
Według zarządu platformy za sukces ostatniego roku odpowiada generacja Z, czyli pokolenie osób urodzonych w latach 1997-2010. Zgodnie z danymi przedstawionymi podczas kwartalnego spotkania z inwestorami, aż 42 proc. użytkowników Pinteresta to właśnie przedstawiciele generacji Z.
- Wyraźne trendy zaangażowania użytkowników należy potraktować jako znak, że Pinterest odnalazł idealne dopasowanie produktu do rynku młodych użytkowników, co utrzymuje dynamikę wzrostu
- powiedział analityk Mark Shmulik w wypowiedzi dla Reuters.
Zarząd Pinterest spodziewa się zamknąć 2023 rok ze wzrostem miesięcznej liczby użytkowników na poziomie od 11 do 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Być może zainteresuje cię także:
Zdjęcie główne: New Africa / Shutterstock