Jak uniknąć korków? Jak zaoszczędzić na dojazdach do pracy? Przegląd nieoczywistych hulajnóg

Lokowanie produktu: Barel

Jeśli denerwuje cię codzienna strata czasu w korkach, a przez ceny paliwa łapiesz się za głowę, może czas rozejrzeć się za hulajnogą elektryczną? Taki sprzęt jest świetnym środkiem transportu w mieście, a dziś przyjrzymy się kilku bardzo ciekawym hulajnogom, których mogłeś nie znać.

Przegląd nieoczywistych hulajnóg miejskich. Jak zaoszczędzić czas i pieniądze na dojazdach do pracy?

Hulajnoga elektryczna wpisała się na stałe w krajobraz miejski w Polsce. Powstaje coraz więcej wypożyczalni hulajnóg działających na minuty, ale to rozwiązanie dla osób korzystających z takiego środka transportu tylko z doskoku. Jeśli planujesz zacząć korzystać z hulajnogi na dobre, wcześniej czy później kupisz własny sprzęt. W dłuższej perspektywie będzie to bardziej opłacalne, a do tego będziesz korzystał z zadbanego urządzenia, którym nikt przed tobą nie rzucał.

Wybór hulajnogi staje się coraz trudniejszy, bo na polskim rynku pojawia się coraz więcej urządzeń i marek. Co więcej, nieznane (przynajmniej dla mnie) marki okazują się być markami premium robiącymi świetne hulajnogi, kosztujące niekiedy nieco mniej niż najbardziej znana konkurencja. Tę zależność zauważyłem niedawno, porównując hulajnogę NIU KQi2 Pro do bardzo znanego modelu Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2.

Postanowiłem pójść za ciosem i zrobić przegląd nieoczywistych hulajnóg, które wyróżniają się na rynku. Zanim zaczniemy, mam też ciekawostkę odnośnie większości hulajnóg z dzisiejszego zestawienia. Wszystkie z nich mają domyślnie ogranicznik prędkości do 20 km/h, co jest wymogiem prawnym. Ten limit w wielu sprzętach można samodzielnie zdjąć, ale należy pamiętać, że zgodnie z prawem z wyższymi prędkościami można się poruszać tylko po drogach niepublicznych.

Land Rover 10, czyli elegancki i lekki środek transportu.

 class="wp-image-2501373"

Pierwszym modelem dzisiejszego zestawienia jest Land Rover 10. Na rynku pojawia się coraz więcej hulajnóg tworzonych przez marki aut, a Land Rover 10 jest jedną z nich. I choć samochody tej firmy kojarzą się z terenowym sprzętem, to hulajnoga Land Rover 10 jest typowym mieszczuchem.

W hulajnodze Land Rover 10 spodobała mi się konstrukcja, wygląd i jakość wykonania. Na tle wielu innych hulajnóg jest to produkt premium, świetnie spasowany i wykorzystujący ładne materiały. Na platformie znajdziemy grip, który imituje skórę, co dodaje dużo elegancji i do tego nie brudzi się tak jak zwykła guma. Logotypy Land Rover też przykuwają wzrok.

Jeśli chodzi o parametry, są one dość typowe dla hulajnogi miejskiej. Mamy tu jeden silnik o mocy 350 W i prędkości ograniczonej do 20 km/h. Dużym plusem jest niska masa wynosząca 14,5 kg, dzięki czemu sprzęt jest bardzo wygodny w przenoszeniu. Jednocześnie udźwig to aż 120 kg, co przy niskiej masie hulajnogi zdarza się rzadko. Oznacza to, że hulajnogą może swobodnie jeździć nawet duży mężczyzna z ciężkim plecakiem.

Koła mają 10 cali, a amortyzacja sprzętu mogłby być nieco lepsza, choć to zapewne podniosłoby wagę. Zasięg na jednym ładowaniu to rozsądne 30 km, a akumulator o pojemności 7500 mAh naładuje się w 4-5 h. Wyświetlacz jest bardzo prosty i pokazuje prędkość oraz poziom naładowania, a przydałby się też licznik kilometrów. Podsumowując, Land Rover 10 to bardzo elegancki i lekki sprzęt wyłącznie do miasta. Hulajnoga kosztuje ok. 2500 zł.

Motus Pro 8.5 Lite składa się do miniaturowych rozmiarów.

Motus Pro 8.5 Lite to sprzęt, który zaskakuje konstrukcją. Po rozłożeniu wygląda jak typowa hulajnoga, ale po złożeniu zajmuje znacznie mniej miejsca od konkurencji. Kolumna kierownicy jest wysuwana, kierownica łamana, a zawias w przodu mieści się nie nad kołem, lecz za nim. To wszystko sprawia, że po złożeniu sprzęt ma 90 cm. Całość waży 17 kg.

Hulajnogę napędza pojedynczy silnik o mocy 350 W, przy czym prędkość jest ograniczona do 20 km/h, ale po odblokowaniu ograniczenia można się poruszać z prędkością do 35 km/h. Zasięg to rozsądne 35 km, a udźwig wynosi 120 kg. Koła mają tylko 8,5", więc same w sobie nie tłumią nierówności zbyt dobrze, ale są wspierane dużym systemem amortyzacji. Motus Pro 8.5 Lite jest wyceniony na ok. 3400 zł. Aktualnie hulajnoga jest dostępna w 5 kolorach: czarnym, szarym, niebieskim, żółtym oraz białym.

Motus Scooty 10 2022 - miejski klasyk z bardzo dużym zasięgiem.

Motus Scooty 10 2022 to zgrabna i minimalistyczna hulajnoga miejska o dobrych parametrach jazdy. Mamy tu jeden silnik o dużej mocy 700 W, a prędkość jest ograniczona do 20 km/h, przy czym jest możliwość odblokowania prędkości 35 km/h. Duża moc pozwoli bez problemu podjeżdżać pod strome górki, czy zapewnić dynamiczną jazdę dużym użytkownikom, którzy dodatkowo mogą mieć ciężki plecak (udźwig 120 kg).

Dużym wyróżnikiem jest tu zasięg wynoszący aż 60 km. Koła mają 10" i są wyposażone w błotniki. Sprzęt wytraca prędkość poprzez hamulec bębnowy z systemem odzyskiwania energii KERS. Test poprzednika hulajnogi Motus Scooty 10 (w wersji 2021) znajdziecie na naszej stronie. Hulajnoga jest wyceniona na ok. 2700 zł.

Motus PRO10 Sport 2021 - prawdziwy mocarz wśród hulajnóg.

Siostrę tę hulajnogi testowałem na Spider’s Web w ubiegłym roku, pisząc o niej, że to sprzęt na miarę Batmobilu. I rzeczywiście, parametry są tu ekstremalne. Hulajnoga ma dwa silniki po 1000 W każdy, dzięki czemu może osiągnąć prędkość ponad 60 km/h, jednocześnie zapewniając maksymalny zasięg 65 km. Udźwig hulajnogi to aż 150 kg, a cała konstrukcja jest doskonale amortyzowana. To wszystko przekłada się na sporą masę 29 kg.

Hulajnoga ma możliwość wymiany opon na bardziej terenowe, a ponadto możemy wymienić również hamulce na hydrauliczne, co jeszcze bardziej zwiększy szybkość reakcji hulajnogi. Z kolei składana na pół kierownica pozwala zaoszczędzić miejsce przy transporcie. Całość dopełnia mocne oświetlenie z każdej strony hulajnogi, w tym od boku. Cena tego potwora to ok. 7000 zł.

Kaboo Skywalker 8H RED łączy w sobie kilka skrajności.

 class="wp-image-2501394"

Kaboo Skywalker 8H ma nietypową konstrukcję, która może przypominać tę z hulajnogi Motus PRO 8.5 Lite. Hulajnoga Kaboo ma wysuwaną kolumnę kierownicy i składaną kierownicę, dzięki której rączki można złożyć do transportu. Jest tu także nietypowy dolny zawias, w którym po złożeniu unosi się przednie koło. To wszystko sprawia, że po złożeniu ta hulajnoga zajmuje najmniej miejsca w całej stawce. Niestety przez konstrukcję sprzęt jest dość ciężki, bo mówimy o masie ok. 20 kg.

Zasięg hulajnogi to bardzo solidne 50 km, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 20 km/h. Podobnie jak w innych hulajnogach, mamy możliwość odblokowania szybkości, a wówczas sprzęt rozpędzi się maksymalnie do 38 km/h. Pojedynczy silnik ma moc 500 W, dzięki czemu maksymalną prędkość ustawioną przez producenta utrzyma nawet przy jeździe pod spore wzniesienie. Koła są niewielkie, bo mają 8", ale są za to świetnie amortyzowane. Udźwig wynosi 120 kg.

Hulajnoga jest dobrze wykonana, a wszystkie systemy łączenia są solidne i sztywne. Ta konstrukcja jest po prostu wytrzymała. Dodatkowo sprzęt jest dobrze oświetlony, bo poza standardowym zestawem lamp przednich i tylnych ma też podświetlenie boczne platformy. Kaabo Skywalker 8H kosztuje ok. 2800 zł.

RUPTOR R6 Green działa dokładnie tak, jak wygląda. To hulajnoga dla ludzi o mocnych nerwach.

 class="wp-image-2501412"

RUPTOR R6 zdradza swój charakter już po wyglądzie. Sprzęt jest ogromny, a platforma pod stopami jest umieszczona bardzo wysoko na tle typowych miejskich hulajnóg. Pompowane koła mają 10", ale nad nimi widzimy bardzo pokaźny system amortyzacji, który w praktyce działa wręcz wybitnie.

O możliwościach sprzętu najlepiej świadczą silniki. Mamy tu dwie bezszczotkowe konstrukcje, a każda ma moc 800 W. Przekłada się to na bardzo, ale to bardzo dynamiczną jazdę. Hulajnoga osiąga nawet 55 km/h, choć ten tryb będzie trzeba odblokować samemu, bo zgodnie z prawem sprzęt ma ogranicznik do 20 km/h. Ukryte menu pozwala na własną odpowiedzialność znieść ten limit. Warto przy okazji wspomnieć o aplikacji, w której jedną z funkcji jest możliwość zablokowania hulajnogi, co jest dużym wyróżnikiem na tle innych urządzeń.

Zasięg Ruptora R6 to aż 55 km, z uwagi na duży akumulator. Potężne ogniwo i ogromna konstrukcja przekładają się na dużą masę 29 kg, ale jednocześnie udźwig to aż 150 kg. Sprzęt wyróżnia się też bardzo rozbudowanym systemem oświetlenia, z kierunkowskazami, światłem stopu i oświetleniem bocznym. W praktyce bardzo podobał mi się szeroki rozstaw kierownicy, który pozwala pewnie obsługiwać tego giganta. Ruptor R6 kosztuje 7499 zł, ale często pojawiają się promocje, w których urządzenie kupimy za 5 tys. zł. Sprzęt jest dostępny w 3 wariantach kolorystycznych: czarnym, zielonym i miedzianym.

NIU KQi3 SPORT - elegancki sprzęt do miasta.

NIU KQi3 Sport to nowe urządzenie w ofercie, ale ja testowałem niedawno siostrzaną konstrukcję tej hulajnogi w wersji Pro, czyli NIU KQi2 Pro. Był to świetnie przemyślany środek transportu o nowoczesnym wyglądzie i jednocześnie bardzo solidnej konstrukcji.

Nie inaczej jest z NIU KQi3 Sport. Cieszy mnie zwłaszcza fakt, że nadal mamy materiały i osprzęt wysokiej jakości (aluminium klasy lotniczej), a do tego dochodzą podwójne hamulce tarczowe. Hulajnoga ma zasięg do 40 km, a prędkość - zgodnie z prawem - jest ograniczona do 20 km/h. Napęd zapewnia pojedynczy silnik o mocy 300 W z możliwością uzyskania mocy szczytowej 600 W. Szeroka kierownica ma zamontowany bardzo wydajny system oświetlenia Halo, a wyboje będą pochłaniane przez szeroki 9,5-calowe opony pneumatyczne. Deck hulajnogi jest szeroki, co w połączeniu z wygodną kierownicą poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy. Waga hulajnogi wynosi 18,4 kg.

*Sprzęt do testów dostarczył dystrybutor, firma Barel.

Lokowanie produktu: Barel
Najnowsze