REKLAMA

Zmiany w wyszukiwarce Google. Wytęż wzrok, żeby zauważyć różnicę

Google wprowadza niewielką, ale bardzo ważną zmianę w wyszukiwarce Google. Na pewno podświadomie zauważysz zmianę, ale możesz nie zdawać sobie sprawy, co się właściwie zmieniło.

google hotels wyszukiwarka hoteli
REKLAMA

Wyniki wyszukiwania w Google’u oglądamy właściwie codziennie, a ich wygląd jest niezmienny od lat. Od zawsze był to niebieski tytuł, zielony adres strony i czarny opis. Teraz się to zmieni.

REKLAMA

Nowy wygląd wyników wyszukiwania Google

Zmiana jest niewielka, ale jest bardzo istotna. Czy potraficie ją dostrzec? Tak wyniki wyszukiwania wyglądały przed zmianą:

wyszukiwarka google zmiana class="wp-image-942578"

A tak po niej:

wyszukiwarka google zmiana class="wp-image-942581"

Chodzi o favikony, czyli ikonki widoczne przed adresem w przeglądarce. Teraz będą one widoczne w wynikach wyszukiwania. Drugą istotną zmianą jest porzucenie zielonego koloru linków na rzecz czerni. Favikona oraz adres zostają też przeniesione ponad tytuł.

Nie ma tu rewolucji, ale w przypadku Wyszukiwarki Google każda zmiana jest bardzo istotna i zauważalna. Minimalizm Wyszukiwarki oraz fakt, że oglądamy ją wielokrotnie każdego dnia sprawia, że natychmiast widzimy wszystkie nowości, nawet jeśli nie potrafimy stwierdzić, co się zmieniło.

Nowy wygląd był testowany również w Polsce. W mojej wyszukiwarce pojawił się kilka tygodniu temu, ale znikł po jednym dniu.

Zmianę można porównać do dodania favikonek do kart w przeglądarce

Dopiero niedawno taka funkcja trafiła do Safari, co wywołało dużą burzę w środowisku macOS. Część osób zakrzyknęła, że to zaburzenie minimalizmu, ale większość użytkowników przyjęła nowość z entuzjazmem.

Funkcjonujemy w kulturze obrazkowej, a nie bez powodu każda znana strona internetowa posługuje się swoją favikoną. Dodanie tej funkcji do wyszukiwarki Google to świetny ruch dla użytkowników i dla twórców stron. Użytkownik będzie mógł łatwiej wychwycić na stronie wyszukiwania swoje ulubione źródło, a twórcy będą mogli liczyć na lepszą ekspozycję swojej marki. Favikona przeważnie zawiera logo strony, a więc element równie ważny, co sama nazwa serwisu.

REKLAMA

Ten ruch stoi w opozycji do kierunku rozwoju Google’a

Wielokrotnie pisaliśmy o standardzie AMP forsowanym przez Google’a. To odchudzone wersje stron, które cechują się krótszym czasem ładowania i które dostają lepszą ekspozycję w wynikach Wyszukiwarki Google'a. Jednocześnie format AMP jest mocno zunifikowany, przez co witryny mogą tracić swoje charakterystyczne elementy, co nie sprzyja budowaniu rozpoznawalności.

Nowość póki co trafi tylko do wyszukiwarki mobilnej i będzie stopniowo wdrażana globalnie, co zajmie kilka dni.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-17T20:36:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T20:13:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T18:51:51+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T18:16:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:51:09+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:30:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:02:21+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T15:06:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:52:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T09:00:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T07:00:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:20:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T18:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:50:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:22:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA