REKLAMA

Zmiany w wyszukiwarce Google. Wytęż wzrok, żeby zauważyć różnicę

Google wprowadza niewielką, ale bardzo ważną zmianę w wyszukiwarce Google. Na pewno podświadomie zauważysz zmianę, ale możesz nie zdawać sobie sprawy, co się właściwie zmieniło.

google hotels wyszukiwarka hoteli
REKLAMA

Wyniki wyszukiwania w Google’u oglądamy właściwie codziennie, a ich wygląd jest niezmienny od lat. Od zawsze był to niebieski tytuł, zielony adres strony i czarny opis. Teraz się to zmieni.

REKLAMA

Nowy wygląd wyników wyszukiwania Google

Zmiana jest niewielka, ale jest bardzo istotna. Czy potraficie ją dostrzec? Tak wyniki wyszukiwania wyglądały przed zmianą:

wyszukiwarka google zmiana class="wp-image-942578"

A tak po niej:

wyszukiwarka google zmiana class="wp-image-942581"

Chodzi o favikony, czyli ikonki widoczne przed adresem w przeglądarce. Teraz będą one widoczne w wynikach wyszukiwania. Drugą istotną zmianą jest porzucenie zielonego koloru linków na rzecz czerni. Favikona oraz adres zostają też przeniesione ponad tytuł.

Nie ma tu rewolucji, ale w przypadku Wyszukiwarki Google każda zmiana jest bardzo istotna i zauważalna. Minimalizm Wyszukiwarki oraz fakt, że oglądamy ją wielokrotnie każdego dnia sprawia, że natychmiast widzimy wszystkie nowości, nawet jeśli nie potrafimy stwierdzić, co się zmieniło.

Nowy wygląd był testowany również w Polsce. W mojej wyszukiwarce pojawił się kilka tygodniu temu, ale znikł po jednym dniu.

Zmianę można porównać do dodania favikonek do kart w przeglądarce

Dopiero niedawno taka funkcja trafiła do Safari, co wywołało dużą burzę w środowisku macOS. Część osób zakrzyknęła, że to zaburzenie minimalizmu, ale większość użytkowników przyjęła nowość z entuzjazmem.

Funkcjonujemy w kulturze obrazkowej, a nie bez powodu każda znana strona internetowa posługuje się swoją favikoną. Dodanie tej funkcji do wyszukiwarki Google to świetny ruch dla użytkowników i dla twórców stron. Użytkownik będzie mógł łatwiej wychwycić na stronie wyszukiwania swoje ulubione źródło, a twórcy będą mogli liczyć na lepszą ekspozycję swojej marki. Favikona przeważnie zawiera logo strony, a więc element równie ważny, co sama nazwa serwisu.

Ten ruch stoi w opozycji do kierunku rozwoju Google’a

Wielokrotnie pisaliśmy o standardzie AMP forsowanym przez Google’a. To odchudzone wersje stron, które cechują się krótszym czasem ładowania i które dostają lepszą ekspozycję w wynikach Wyszukiwarki Google'a. Jednocześnie format AMP jest mocno zunifikowany, przez co witryny mogą tracić swoje charakterystyczne elementy, co nie sprzyja budowaniu rozpoznawalności.

REKLAMA

Nowość póki co trafi tylko do wyszukiwarki mobilnej i będzie stopniowo wdrażana globalnie, co zajmie kilka dni.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-06T21:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T19:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T18:22:42+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T16:27:55+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T14:24:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T12:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T09:04:45+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T08:42:25+02:00
Aktualizacja: 2025-05-06T06:32:38+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA