REKLAMA

Instagram idzie w e-commerce. Powstaje zupełnie nowa aplikacja od Facebooka

Facebook coraz mocniej wchodzi w e-commerce. Ich Instagram buduje swoją piątą aplikację - tym razem taką, która połączy sklepy i zakupoholików. 

Instagram idzie w e-commerce. Powstaje zupełnie nowa aplikacja
REKLAMA
REKLAMA

Jak dowiedział się The Verge, aplikacja ma się nazywać IG Shopping. Od zwykłego Instagrama będzie się różniła tym, że za jej pomocą będziemy mogli przeglądać kolekcje produktów od marek i sklepów, które obserwujemy, a następnie kupować je bezpośrednio w aplikacji.

Nie jest to pierwszy krok Instagrama w kierunku e-commerce'u.

Już od dwóch lat na zdjęciach można oznaczać prawdziwe produkty i kierować użytkowników do sklepów. W fazie testów znajduje się podobna funkcja, ale dla Stories.

O tym jak wielki potencjał finansowy drzemie w kupowaniu na Instagramie świadczyć może, że już teraz sprzedawcy korzystają z aplikacji Four Sixty czy Shopify, które ułatwiają zarządzanie treściami na tej mobilnej platformie.

Instagram rozszerza gamę produktów.

Oprócz oryginalnej aplikacji ze sklepów można pobrać również:

  • IGTV -  mobilny format krótkiego wideo, który może być atakiem na pozycje YouTube'a.
  • Boomerang - umożliwia wykonywanie bardzo szybkiej serii zdjęć, która następnie jest zapętlana do formy krótkiego filmu wyglądającego niczym gif.
  • Layout - apka do kolaży (dla tych, którzy mają problem z kwadratowymi zdjęciami).
  • Instagram Lite - odchudzona wersja aplikacji (niedostępna w Polsce).

Jakby tego było jeszcze mały społecznościowy gigant pracuje również nad oddzielnym komunikatorem - Direct. Jakby komuś mało było Messengera...

Instagram idzie po Pinteresta?

REKLAMA

Dotychczas to właśnie Pinteresta stawiano najczęściej za wzór idealnej platformy dla e-commerce, która wygląda wręcz jak zbiór ciekawostek, które można na siebie wrzucić albo postawić w domu. Ponad 300 mln aktywnych użytkowników (głównie kobiet) miało być nawet o 10 proc. bardziej skłonne do robienia zakupów na Pintereście niż w innych mediach społecznościowych.

Ruch ze strony Instagrama, choć przewidywalny, może znacząco zmniejszyć obroty sprzedawców stawiających tylko na jedno medium społecznościowe. Z drugiej strony zapewne kwestią czasu jest powstanie aplikacji dla sprzedawców, które łączyły będą różne społecznościówki z e-commerce'owym zacięciem.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA