REKLAMA

Instagram zadebiutował w wersji Lite

Dzień bez zmian na Instagramie to dzień stracony. Dziś na przykład w sklepie z aplikacjami Google Play pojawiła się wersja Instagram Lite aplikacji, która jak pewnie domyślacie się z jej nazwy została stworzona z myślą o tych trochę wolniejszych telefonach.

Instagram focus
REKLAMA

Zajmuje zaledwie 573 kb (zwykła wersja potrzebuje 32 Mb) i pozwala na bezproblemowe przeglądanie i udostępnianie zdjęć na naszym profilu oraz w relacjach. Gorzej z udostępnianiem jakichkolwiek filmów, ale to w końcu wersja lite. Musi mieć jakieś ograniczenia.

REKLAMA

Instagram Lite to aplikacja stworzona z myślą o słabszych smartfonach.

instagram-lite class="wp-image-760432"

I użytkownikach, którzy nie mogą pochwalić się stałym dostępem do szybkiego internetu mobilnego. Facebook tym samym chce zadbać o dominację swojego serwisu na rozwijających się rynkach. Messenger i mobilna aplikacja Facebooka dostępne są w wersjach z tego samego powodu.

Instagram Lite korzysta garściami z nowej mobilnej strony serwisu, dzięki czemu zajmuje tak mało miejsca na smartfonach. Jak na razie aplikacja została udostępniona w ramach testów w Meksyku i - zgodnie z zapewnieniami rzecznika prasowego Instagrama - już wkrótce będzie dostępna do pobrania w innych krajach.

Instagram to najszybciej rozwijający się serwis w grupie Facebooka.

W trakcie konferencji F8, przedstawiciele Insagrama pochwalili się, że z ich platforma ma już miliard użytkowników, którzy są aktywni przynajmniej raz w miesiącu. Instagram może pochwalić się tym samym najszybszym tempem wzrostu, które aktualnie wynosi prawie 5 proc. na kwartał. W przypadku Facebooka i Snapchata są jest to 3,14 i 2,13 proc.

REKLAMA

Rosnące zaangażowanie i liczby użytkowników Instagrama przełoży się w tym roku – według prognoz eMarketera – na 5,48 mld dol przychodów. Jeśli tak będzie w rzeczywistości, w porównaniu z 2017 r. będzie to 70 proc. wzrost. No i 28,2 proc. przychodów całej grupy Facebooka.

Nic więc dziwnego, że aplikacja wzbogaca się o nowe funkcje. Jej twórcy liczą na większe zaangażowanie użytkowników, które przekłada się bezpośrednio na większy zysk z wyświetlanych reklam na Instagramie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T21:38:22+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:59:49+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:18:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:54:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:41:19+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:36:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T20:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:56:47+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:21:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA