REKLAMA

Już nie ma marki Telekomunikacja Polska - jest tylko Orange

Historyczna chwila właśnie ma miejsce - internetowa strona Telekomunikacji Polskiej tp.pl przekierowuje już na stronę orange.pl, a w Warszawie trwa konferencja poświęcona zmianie marki z TP na Orange. To koniec słynnej polskiej marki, która z jednej strony była jedną z najsilniejszych polskich marek w ogóle, a z drugiej przekleństwem wielu przeciętnych konsumentów. Mimo wszystko, to chyba smutny dzień dla polskiego rynku telekomunikacyjnego - kolejna wielka polska marka znika z rynku.

Już nie ma marki Telekomunikacja Polska – jest tylko Orange
REKLAMA

Już od czterech lat wiadomo było, że docelowo marka TP przestanie istnieć - to właśnie wtedy polska firma uzyskała zgodę od swojego właściciela Orange na oferowanie produktów pod markę spółki-matki. Nie ma więc mowy o zaskoczeniu. Wiadomo było też, że proces rebrandingu Telekomunikacja Polska i PTK Centertel chcą zakończyć przed wielką imprezą sportową organizowaną w Polsce, czyli Euro 2012, po to, by skorzystać na znajomości marki Orange przez zagranicznych kibiców. Orange jest bowiem jednym z głównych sponsorów Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie, więc marketingowa lokomotywa związana z promocją Euro będzie parła w jednym tylko kierunku - w kierunku promocji marki Orange. W ten sposób marka "tepsa" odejdzie do lamusa szybciej niż wszystkim może się wydawać.

Na stronach orange.pl przygotowano już zestaw ważnych pytań i odpowiedzi związanych z procesem rebrandingu. W najważniejszym z nich Orange informuje, że "rebranding nie oznacza likwidacji Telekomunikacji Polskiej ani zmiany jej statusu prawnego. Na giełdzie dalej notowana będzie spółka Telekomunikacja polska, natomiast jej marką handlową i korporacyjną stanie się Orange". Dla przeciętnego klienta Telekomunikacji Polskiej zmieni się jednak całkiem wiele - to nie polsko brzmiąca marka będzie go obsługiwać, lecz globalna marka dostępna w większości Państw europejskich (i nie tylko).

REKLAMA

Z marką Telekomunikacji Polskiej związani byliśmy wszyscy od dawien dawna. Ci, którzy żyją na świecie nieco dłużej niż kilkanaście lat mają zapewne własne historie związane z Telekomunikacją Polską. Po wyzwoleniu się z komunistycznego jarzma w 1989 r., Telekomunikacja Polska była dla wielu pierwszym symbolem kapitalistycznej Polski - asymilowała w sobie wszystkie jej cechy: z jednej strony prężność, dynamizm, a z drugiej wielką biurokrację i szereg życiowych absurdów. Można nawet zasugerować twierdzenie, że dla większości urodzonych przed 89 rokiem, Telekomunikacja Polska mogła się wydawać taką Polską w pigułce.

Dziś żegnamy konsumencką markę Telekomunikacja Polska i zastępujemy ją marką globalną. To symboliczny moment na wielu płaszczyznach. Dla mnie osobiście to takie ukoronowanie procesów globalizacji - nawet narodowy telekom jest już dziś światowy. Sam nie wiem dziś, czy to dobrze, czy źle.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T20:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T20:03:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T19:56:02+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA