REKLAMA

Samsung nie chce już tylko liczyć kroków. Jego zegarki mają rozjechać Apple'a

Nowe funkcje zdrowotne w smartwatchach Samsunga mają nie tylko poprawić codzienne samopoczucie użytkowników, lecz także uczynić markę liderem cyfrowej opieki zdrowotnej.

Samsung stawia na zdrowie
REKLAMA

Samsung zmienia strategię. Zamiast ścigać się z Apple na liczbę sprzedanych zegarków, stawia na proaktywne podejście do zdrowia. Firma szczególnie celuje w rosnącą grupę seniorów, którzy chcą starzeć się aktywnie i samodzielnie, bez konieczności ciągłego odwiedzania lekarzy.

REKLAMA

Samsung ma znacznie większe ambicje, niż tylko liczenie kroków

Samsung nie ukrywa, że chce dogonić i wyprzedzić Apple, zwłaszcza w obszarze zdrowia. I choć Apple Watch nadal dominuje na rynku z 20 proc. udziałem, Samsung zamierza budować przewagę tam, gdzie Apple jeszcze nie dotarł – w integracji zdrowia z domem. Firma już teraz obecna jest w milionach kuchni i salonów dzięki swoim AGD i SmartTV. W połączeniu z noszoną elektroniką może stworzyć ekosystem, który nie tylko monitoruje, lecz także aktywnie doradza użytkownikowi w zakresie zdrowego stylu życia.

Jak czytamy na łamach CNN Business, już teraz planowane są kolejne nowości ze strony Samsunga – czatboty zdrowotne oparte na AI, okulary analizujące posiłki czy zegarki wykrywające niebezpieczne alergeny. Wszystko to ma płynnie działać w ramach jednej platformy.

Strategia, która może zamykać drzwi

Obecnie smartwatche Samsunga nie są kompatybilne z iPhone’ami. Jest to strategiczna decyzja marki, jednak znacząco ogranicza jej zasięgi. Pak, wiceszef zespołu ds. zdrowia cyfrowego w Samsungu, przyznaje, że rozmowy z Apple są prowadzone, choć nie zapadły jeszcze żadne decyzje. Być może w przyszłości rynek zmusi obie firmy do współpracy.

Przeczytaj także:

Choć może się to wydać kontrowersyjne, Apple nadal wygrywa w kategorii designu i przywiązania się do marki przez użytkowników. To właśnie tzw. user experience i cały ekosystem przeważają szalę, jeśli chodzi o wybór przez klientów. Czy Samsungowi uda się skutecznie wbudować zdrowie w codzienne życie i tym samym przekonać klientów do swojej marki? Czas pokaże.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-20T10:43:53+02:00
Aktualizacja: 2025-06-20T09:00:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-20T07:46:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T15:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T08:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T07:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T21:08:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T20:07:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T18:28:03+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:53:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:38:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:06:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:29:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:15:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:41:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:23:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T14:41:01+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T13:02:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T12:32:56+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA