REKLAMA

Samsung nie chce już tylko liczyć kroków. Jego zegarki mają rozjechać Apple'a

Nowe funkcje zdrowotne w smartwatchach Samsunga mają nie tylko poprawić codzienne samopoczucie użytkowników, lecz także uczynić markę liderem cyfrowej opieki zdrowotnej.

Samsung stawia na zdrowie
REKLAMA

Samsung zmienia strategię. Zamiast ścigać się z Apple na liczbę sprzedanych zegarków, stawia na proaktywne podejście do zdrowia. Firma szczególnie celuje w rosnącą grupę seniorów, którzy chcą starzeć się aktywnie i samodzielnie, bez konieczności ciągłego odwiedzania lekarzy.

REKLAMA

Samsung ma znacznie większe ambicje, niż tylko liczenie kroków

Samsung nie ukrywa, że chce dogonić i wyprzedzić Apple, zwłaszcza w obszarze zdrowia. I choć Apple Watch nadal dominuje na rynku z 20 proc. udziałem, Samsung zamierza budować przewagę tam, gdzie Apple jeszcze nie dotarł – w integracji zdrowia z domem. Firma już teraz obecna jest w milionach kuchni i salonów dzięki swoim AGD i SmartTV. W połączeniu z noszoną elektroniką może stworzyć ekosystem, który nie tylko monitoruje, lecz także aktywnie doradza użytkownikowi w zakresie zdrowego stylu życia.

Jak czytamy na łamach CNN Business, już teraz planowane są kolejne nowości ze strony Samsunga – czatboty zdrowotne oparte na AI, okulary analizujące posiłki czy zegarki wykrywające niebezpieczne alergeny. Wszystko to ma płynnie działać w ramach jednej platformy.

Strategia, która może zamykać drzwi

Obecnie smartwatche Samsunga nie są kompatybilne z iPhone’ami. Jest to strategiczna decyzja marki, jednak znacząco ogranicza jej zasięgi. Pak, wiceszef zespołu ds. zdrowia cyfrowego w Samsungu, przyznaje, że rozmowy z Apple są prowadzone, choć nie zapadły jeszcze żadne decyzje. Być może w przyszłości rynek zmusi obie firmy do współpracy.

Przeczytaj także:

REKLAMA

Choć może się to wydać kontrowersyjne, Apple nadal wygrywa w kategorii designu i przywiązania się do marki przez użytkowników. To właśnie tzw. user experience i cały ekosystem przeważają szalę, jeśli chodzi o wybór przez klientów. Czy Samsungowi uda się skutecznie wbudować zdrowie w codzienne życie i tym samym przekonać klientów do swojej marki? Czas pokaże.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-29T11:01:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T10:44:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T10:21:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T09:31:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T08:11:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T21:52:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T21:13:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T20:18:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T19:59:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T19:46:40+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T18:48:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T17:57:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T15:43:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T13:27:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T12:28:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T11:07:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T10:12:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T06:40:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA