Nowa Lara Croft podniesie wam ciśnienie. Kolejny Tomb Raider na fotorealistycznym silniku Unreal Engine 5
Crystal Dynamics zapowiedziało nową odsłonę serii Tomb Raider. Nowa gra będzie najbardziej fotorealistyczną odsłoną serii za sprawą nowego silnika Unreal Engine 5. To jednak dopiero zapowiedź prawdziwej rewolucji w świecie gier.
Za nami głośna konferencja State of Unreal 2022, w której zaprezentowano przyszłość szalenie ciekawego silnika Unreal Engine 5, który będzie napędzał mnóstwo nowych gier, w tym m.in. czwartą część Wiedźmina.
Jednym z kluczowych momentów wieczoru była zapowiedź nowej gry z serii Tomb Raider. Studio Crystal Dynamics zapowiedziało, że powstaje nowy tytuł kultowej serii i że będzie on bazował na silniku Unreal Engine 5. Niestety na tym kończą się oficjalne informacje, bo nie poznaliśmy nawet tytuły gry, nie wspominając nawet o dacie jej premiery.
Jak może wyglądać Tomb Raider na silniku Unreal Engine 5?
Co prawda nie mamy jeszcze oficjalnych grafik ani klipów z gry, ale mamy liczne dema technologiczne od samych twórców silnika, czyli firmy Epic Games. Demo sprzed roku mocno wpisuje się w stylistykę gier Tomb Raider, pokazując eksplorację jaskiń, podziemnych kompleksów i starożytnych, nieodkrytych budowli.
Ten film już zapewne znacie, ale warto go sobie przypomnieć, bo grafika zaprezentowana na tym demie technologicznym w ciągu roku nie zestarzała się ani odrobinę. A pamiętajmy, że patrzymy na efekt renderowania kodu na żywo na konsoli PlayStation 5. To oznacza, że taki poziom grafiki możemy otrzymać w nadchodzących produkcjach opartych o Unreal Engine 5.
Twórcy Unreal Engine udostępniają miasto z The Matrix Awakens
The Matrix Awakens było nietypową produkcją, która została wypuszczona za darmo w ramach akcji promujących czwartą część Matrixa. I choć film jest powszechnienie oceniany jako niewypał, to sama "gra" (a może bardziej: doświadczenie) The Matrix Awakens jest czymś bardzo unikalnym.
Był to przykład działania Unreal Engine w praktyce. Twórcy stworzyli miasto i pozwolili nam poruszać się po nim pieszo, w autach, a także latając. Grafika była wprost piorunująca, a skala miasta oraz fizyka ruchu budziły podziw.
Teraz twórcy udostępniają miasto z The Matrix Awakens jako otwarty projekt, który można podejrzeć i edytować we własnym zakresie. Tym samym można podejrzeć, jakie rozwiązania zastosowali twórcy i jak Unreal Enigne 5 pozwolił na stworzenie wszystkich efektów widocznych w "grze". Twórcy gier, a także domorośli fani poznawania technikaliów stojących za nowoczesnymi grami dostali niezwykłą okazję, by pogrzebać w dużym projekcie, w który zagrały miliony graczy.
Unreal Engine 5 ma szansę zostać nowym rynkowym standardem.
Podczas konferencji State of Unreal 2022 poznaliśmy także listę gier, które już teraz powstają na silniku UE5. Oto nazwy (czasami jeszcze nieoficjalne) nadchodzących gier:
- ArchAge II
- ARK II
- Ashes Of Creation
- Black Myth WuKong
- Dragon Quest XII The Flames of Fate
- Dreamhouse The Game
- Echoes Of The End
- Game Of Thrones (Netmarble)
- ILL
- Into The Echo
- Legend Of Ymir
- Fortnite
- Redfall
- Senua’s Saga Hellblade II
- Stalker 2 Heart of Chornobyl
- Quantum Error
- The Witcher
- Tomb Raider Next
Jak widać, mamy tu także polski akcent w postaci Wiedźmina, którego zapowiedział już CD Projekt RED. A to dopiero początek, bowiem podczas konferencji przez chwilę mogliśmy zobaczyć planszę zawierającą studia, które będą tworzyć swoje gry w oparciu o Unreal Engine 5. Już dziś ta lista jest potężna i obejmuje kilka największych marek. By nie szukać daleko, z UE5 będą korzystać liczne studia należące do Xboxa i do PlayStation, co mówi samo za siebie.
The Matrix Awakens był tylko przedsmakiem, ale pokazał, że jest na co czekać. Jeśli nowe tytuły będą wyglądać choć w części tak dobrze, jak dema technologiczne, to szykuje nam się rewolucja w jakości grafiki w grach wideo.