TikTok: Jak zacząć i się wybić? Oto 5 najważniejszych rad na start
Czołowi twórcy mają na TikToku dziesiątki milionów wyświetleń, ale każdy z nich zaczynał od zera. Oto pięć rad, które trzeba poznać, zanim zacznie się publikować na TikToku.
W 2017 r. TikTok miał 65 mln użytkowników. W 2019 było to 381 mln, a w pierwszej połowie 2021 r. z TikToka korzystało aż 837 mln osób. Lada moment padnie pierwszy miliard, a to oznacza, że TikTok znajdzie się w absolutnej czołówce największych — a tym samym najważniejszych — serwisów społecznościowych.
Nie jest jeszcze za późno, by dołączyć do TikToka i osiągnąć na nim sukces. Jak się za to zabrać? Z pomocą przyjdzie poniższy poradnik będący esencją najważniejszych informacji o prowadzeniu konta na TikToku.
Warto też prześledzić zgłoszenia konkursowe w Galaxy Awards organizowanym przez firmę Samsung. To pierwsze wydarzenie w Polsce, które ma na celu wyłonienie najbardziej nietuzinkowych postaci na polskim TikToku. W konkursie można głosować do 12 października na kandydatów do Nagrody Publiczności. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach zostaną wyłonieni podczas finałowej gali Galaxy Awards 19 października.
Jak wybić się na TikToku? Po pierwsze, śledź trendy.
Na TikToku trzeba być na bieżąco. Oglądając materiały innych, zwracaj uwagę na trendy, wykorzystywane piosenki, dźwięki, memy, hashtagi i oczywiście challenge. Dobrym pierwszym krokiem będzie dołączenie do challenge’u typu lip-sync. Tego typu treści mają na TikToku ogromną widownię, a do tego niejedna kariera zaczęła się właśnie od pomysłowego lip-syncu.
Pamiętaj, że recykling treści i mocne inspiracje są wpisane w naturę TikToka. Nie bój się wdrażać w życie pomysłów podpatrzonych u innych, ale pamiętaj, by nigdy nie robić tego w identyczny sposób. Dodaj coś unikalnego, jakiś swój znak rozpoznawczy, dzięki któremu widz będzie mógł zapamiętać twój materiał.
Czytaj też:
Konsekwencja jest najważniejsza na TikToku.
Jeżeli zamierzasz osiągnąć na TikToku prawdziwy sukces, pamiętaj o konsekwencji. Nowy film powinieneś dodawać codziennie, minimum raz dziennie. Nie musisz codziennie wymyślać zupełnie nowych treści. Jeśli jakiś challenge jest popularny, możesz podpiąć się pod ten temat i przez pewien czas codziennie robić film bazujący właśnie na tym wyzwaniu.
Największe szanse na sukces osiągniesz, jeśli znajdziesz swoją unikalną tematykę. Najlepiej, jeśli będziesz prezentować jakąś swoją umiejętność, bo przy odpowiednio dużej liczbie filmów zapewni ci to rozpoznawalność. TikTok bardzo lubi pomysłowe i nietypowe nisze. A jeżeli nic takiego nie przychodzi ci do głowy, dobrym pomysłem na tematykę są też filmy tutorialowe, typu „jak zrobić…”.
Pamiętaj o wysokiej jakości filmów.
Zauważ, że viralowe filmy na TikToku zawsze mają wysoką jakość. Jeżeli materiał będzie rozmyty lub rozpikselowany, od razu odtrąci widza, a także algorytmy.
Nie oznacza to oczywiście, by na cele TikToka sięgać po profesjonalną kamerę. Warto jednak zadbać o jak najlepszą jakość wideo ze swojego smartfona, a więc dobrym pomysłem będzie wykorzystanie tylnego obiektywu. Dodatkowo pamiętaj, by nie nagrywać w aplikacji TikToka, ale w aplikacji aparatu. Filmy będziesz mógł łatwiej przejrzeć, wybrać i dociąć.
Jeśli TikTok, to tylko TikTok.
Algorytmy TikToka nie lubią treści powielanych z innych serwisów. Nie staraj się na siłę wrzucać na TikToka formatów z innych mediów społecznościowych, w tym np. Insta Stories z Instagramu. TikTok rządzi się zupełnie innymi prawami. Tutaj ma być szybko, bardzo dynamicznie, zaskakująco i kreatywnie.
Pamiętaj jednak, że możesz wykorzystać inne media społecznościowe do budownia swojej pozycji na TikToku. Jeżeli masz już bazę odbiorców na Instagramie, zachęcaj ją do obejrzenia twoich materiałów na TikToku. To świetna i darmowa forma reklamy, która na początku drogi może mocno pomóc.
Follow-up. Zapamiętaj to określenie.
Jeżeli widzisz, że twoje nowe wideo radzi sobie lepiej od pozostałych, od razu myśl o kolejnych filmach utrzymanych w tej samej tematyce i stylistyce. Zrób tzw. follow-up do swojego filmu. Nagrywaj i wrzucaj przez kilka dni filmy, które widzowie (a przy tym algorytmy) będą jednoznacznie kojarzyć z twoim pierwszym popularnym materiałem.
Przy dużej dozie konsekwencji i szczęścia masz szansę wybić się na tym typie materiałów. TikTok bardzo lubi spójność. Inspiracje możesz podejrzeć na stronie konkursu Galaxy Awards, gdzie jednocześnie możesz zagłosować na swoich faworytów w kategorii Nagroda Publiczności. Głosować możesz na stronie Samsung.pl. Zwycięzców Galaxy Awards w poszczególnych kategoriach poznamy podczas finałowej gali Galaxy Awards 19 października.