Bank BGŻ BNP Paribas prawdopodobnie zmieni nazwę. Decyzja zostanie podjęta w grudniu
Po czterech latach od przejęcia Banku Gospodarki Żywnościowej przez BNP Paribas Polska szykują się zmiany. Akcjonariusze BGŻ BNP Paribas zdecydują o rezygnacji ze skrótu BGŻ. To już kolejna zmiana na polskim rynku bankowym w tym roku.
Bank BGŻ BNP Paribas konsekwentnie realizuje swoją ofensywną strategię rozpoczętą w tym roku. Zaczęło się od podpisania w kwietniu umowy nabycia głównej części działalności Raiffeisen Bank Polska. Wartość transakcji to ponad 3 mld zł. We wrześniu na operację zgodziła się Komisja Nadzoru Finansowego. Ma ona zakończyć się najpóźniej 31 marca 2019 r. Fuzja prawna ma nastąpić najprawdopodobniej jeszcze w IV kwartale br.
Wcześniej w tej transakcji niczego zdrożnego nie zobaczyła Komisja Europejska. Według brukselskich urzędników zapowiadana operacja „nie budzi obaw o naruszenie zasad konkurencji”. Umowa obejmuje przejęcie bankowości małych i średnich firm, korporacyjnej, detalicznej i private banking z wyłączeniem hipotek walutowych, ekspozycji na farmy wiatrowe i niektórych innych ekspozycji bankowości korporacyjnej.
Bez skrótu BGŻ w nazwie? Akcjonariusze zdecydują.
Najbliższe walne zgromadzenie akcjonariuszy Banku BGŻ BNP Paribas zaplanowano na 11 grudnia. Wśród projektów uchwał do procedowania znalazł się także ten o zmianie nazwy banku, z której miałby zniknąć skrót BGŻ. Takie pomysły pojawiały się już wcześniej. Wtedy argumentem za ich odrzuceniem były obawy o negatywne reakcje ważnego dla banku segmentu agro. Teraz, kiedy bank stawia bardziej na klienta detalicznego, zmiana nazwy mogłaby tylko pomóc.
Jeżeli większość akcjonariuszy zgodzi się na zmianę nazwy to i tak nastąpi to właśnie dopiero po zapowiadanej transakcji - przejęciu wydzielonej części Raiffeisen Bank Polska. Realnie więc ewentualnego rebrandingu możemy spodziewać się tak jak zapowiadało biuro prasowe BGŻ BNP Paribas: na wiosnę 2019 r.
BGŻ BNP Paribas ze strategią “Fast Forward”.
Bank BGŻ BNP Paribas przyjął na lata 2018–2021 strategię „Fast Forward”. Głównym celem jest koncentracja na kliencie, transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów. Taka strategia wpisuje się w zmianę nazwy, dla wielu anachronicznej i zdecydowanie za bardzo skomplikowanej. Wśród działań inwestycyjnych zdecydowanie na czele widnieje częściowe przejęcie Raiffeisen Banku Polska.
Bankowy czas rebrandingu i fuzji.
Pod względem statutu własności i samych zmian nazw kolejnych podmiotów polski rynek bankowy przeżywa w tym roku małą rewolucję. Potencjalna zmiana nazwy BGŻ BNP Paribas tylko to potwierdza. Głośno swego czasu było o połączeniu Alior Banku z Pekao SA, ale koniec końców nic z tego nie wyszło. Podobnie może być z analizowanym połączeniem Getin Noble Bank i Idea Bank. Wydaje się, że w dobie nagranych rozmów z szefem KNF na czoło wysunęły się znacznie ważniejsze kwestie niż fuzja tych podmiotów.
Teraz, w listopadzie, ma dojść do połączenia prawnego i organizacyjnego między wydzieloną częścią detaliczną Deutsche Bank Polska i Santander Bank Polska. Ciągle też nie wiadomo jak zakończy się zamieszanie wokół Eurobanku. Jeszcze nie tak dawno w tym kontekście mówiło się o Santander Bank Polska i Credit Agricole. Teraz zaś najbliżej transakcji ma być Bank Millennium.