Krakowski CallPage rozbija bank. Firma właśnie dostała 17 mln zł na dalszy rozwój
CallPage założony przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva wchodzi na nowy poziom. Trójka przedsiębiorców domknęła właśnie jedną z największych rund inwestycyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej tego roku.
17 mln złotych wyłożyły trzy fundusze: Innovation Nest, Market One Capital i TDJ Pitango Ventures. Liderem rundy był ten ostatni - polsko-izraelski fundusz.
Fundusz ma okazać się pomocny nie tylko z finansowego punktu widzenia. Przedsiębiorcy skorzystać chcą z jego sieci kontaktów, która pomoże w międzynarodowej ekspansji. Na cel biorą zwłaszcza rynek amerykański.
Czym jest CallPage?
CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Działa następująco: jeśli osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. Teraz jednak produkt zmienia się z małego, niebieskiego przycisku na stronie w platformę, dzięki której można zarządzać wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie.
Taki wybór może zaprocentować w przyszłości. W kierunku sztucznej inteligencji, z którą można porozmawiać dążą przecież największe firmy technologiczne naszego świata. Amazon Alexa podbija rynek ze swoim głośnikiem, a Google Duplex potrafi już samodzielnie zamawiać stolik w restauracji.
Od trzech lat w rozwoju CallPage pomagaję mniejsi inwestorzy. Na początku był to AIP SeedCapital wraz z aniołem biznesu. Później spółką zainteresowali się: estoński akcelerator Startup Wise Guys oraz fundusz bValue.
Tym razem trójka startupowców miała na stole ofertę kupna firmy, ale ją odrzuciła.
Sergeya możesz posłuchać w poniższym materiale nagranym podczas European Startup Days:
3000 klientów na całym świecie.
Ze stworzonego w Polsce rozwiązania korzystają znane firmy, jak UPC, Virgin Mobile, Medicover, czy Coral Travel. W sumie liczba użytkowników widżetu i podłączonego do niego CRM-u wynosi ponad 2 mln osób. 800 tys. z nich to Polacy, co pokazuje, że zagranica staje się o wiele ważniejszą gałęzią rozwoju.
Czy CallPage stanie się drugim LiveChatem?
Przedsiębiorcy nie stronią od tego porównania, choć zauważają, że przed nimi jeszcze długa droga do dogonienia konkurenta wycenianego na 1,8 mld zł. LiveChat zajmuje się jednak przede wszystkim komunikacją pisaną, tymczasem rynek coraz bardziej zmierza w kierunku komunikacji głosowej.