1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech
  4. Social media

Mamy sierpień 2017 roku, a Apple właśnie odkrył Instagram

Apple już od 10 lat rozwija fotografię mobilną, ale dopiero dziś firma dołączyła do Instagrama. Tuż przed premierą iPhone’a 8. Przypadek?

Apple na Instagramie! Założyli konto tuż przed premierą nowego iPhone'a

Właśnie trwa ten krótki moment w historii, kiedy twoje prywatnie konto na Instagramie może mieć więcej obserwujących, niż profil najbardziej dochodowej firmy świata, czyli Apple.

Gigant z Cupertino dołączył dziś do Instagrama. W chwili pisania tekstu profil obserwuje 8 tys. osób, a Apple na koncie tylko 9 postów.

Widać, że Apple odrobił pracę domową. Profil wygląda świetnie.

Pomysłowy okrąg stworzony ze zdjęć.

Zauważyliście, jak ładnie wygląda profil Apple na Instagramie? Firma wita się minimalistycznym „hello” na białym tle, otoczonym przez 8 zdjęć (a właściwie filmów!) układających się w okrąg. Wszystkie zostały wykonane przy użyciu iPhone’a.

Posty zawierają po kilka zdjęć i filmów, więc już teraz znajdziemy sporo materiałów do obejrzenia.

Dlaczego dopiero teraz?

Instagram ma już (a może - dopiero?) 6 lat, a początkowo był dostępny tylko w formie aplikacji na iOS. Przez pierwsze dwa lata nie dało się korzystać z serwisu w przeglądarce na komputerze, a już tym bardziej na smartfonach z Androidem. Już wtedy Apple mogło wykorzystać szansę i otworzyć swój profil.

Dziś Instagram to zupełnie inne miejsce niż jeszcze 2–3 lata temu. Z serwisu korzysta aktywnie 400 mln osób (logując się na konto minimum raz w miesiącu), a aż 250 mln ludzi przegląda Instagram codziennie. To największa na świecie społeczność skupiona wokół zdjęć, z czego chętnie korzystają firmy.

Na Instagramie znajdziemy profile firm i marek motoryzacyjnych, lifestyle’owych, ale także stricte technologicznych, takich jak np. Google, Microsoft, Facebook, PlayStation, jak również Spider’s Web.

W tym gronie Apple pojawiło się dopiero dziś. I to raczej nie jest przypadek.

iPhone Apple udział w rynku 2016

Od kilku lat Apple prowadzi kampanię Shot on iPhone, w której pokazuje zdjęcia i filmy prawdziwych użytkowników iPhone’ów, a także... klipy wykonane iPhone'em przez zaawansowane studia realizacyjne.

Poprzez swój Instagram Apple promuje hashtag #ShotoniPhone. Zapowiada się na to, że najlepsze zdjęcia oznaczone tym hashtagiem będą udostępniane przez profil tego producenta.

Taka nowość tuż przed premierą iPhone’a 8 może świadczyć tylko o jednym. Nadchodzący smartfon będzie kładł jeszcze większy nacisk na mobilną fotografię. I na to właśnie liczę!