Tech

AOL wskrzesi legendę? Games.com w nowej odsłonie!

Minęło 6 lat od momentu, kiedy AOL przejął serwis Games.com od umierającego w tym czasie francuskiego Infogrames Entertainment (poprzedni właściciel Atari). W roku 2012 – dobie smarftonów i tabletów, AOL wreszcie zdecydował się na wskrzeszenie legendy i uruchomienie nowej wersji serwisu Games.com oferując bogatą bibliotekę produktów połączoną z pełną integracją z wszelkimi dostępnymi na rynku urządzeniami, zarówno przenośnymi jak i stacjonarnymi.

Baza serwisu zawierać będzie ponad 5000 darmowych gier online, kilkadziesiąt gier mobilnych oraz kilkanaście zupełnie nowych funkcji. Niewątpliwie AOL zamierza atakować rynek i zostać portalem numer jeden, dla graczy online. Swoje zamiary potwierdzili zresztą dyrektorzy spółki podczas konferencji deweloperów gier – GDC Online, która odbyła się w Austin w Texasie. Co ciekawe wydaje się, że AOL postanawia odejść od budowania aplikacji przeznaczonych stricte na urządzenia mobilne, a zamiast tego inwestuje w siłę HTML5. Ma to na celu utworzenie bazy gier korzystających jedynie z przeglądarki, przy pełnej obsłudze wszystkich możliwych platform.

Gracze otrzymają możliwość prowadzenia pełno ekranowej rozgrywki wraz z prowadzeniem statystyk, zbierania odznak, punktów oraz korzystania z rankingów poprzez nowy Social Bar, zintegrowany odpowiednio z serwisem Games.com. Na samym początku realizacji projektu, AOL podjął współpracę partnerską z takimi firmami jak Arkadium, Big Fish Games, GameHouse, Iplayt, Masque Publishing, Mochi Media oraz Tylted. Obecność takich marek może utwierdzić użytkowników w przekonaniu, że utworzona już baza wielkości 5000 tytułów, w najbliższym czasie znacznie się powiększy.

„To dopiero początek” – stwierdził John Fox – Dyrektor generalny serwisu Games.com. „Mamy ekscytujące plany dotyczące wprowadzenia nowych funkcji, które wdrożymy w najbliższych miesiącach – włączając w to rozszerzone możliwości personalizacji, nowe możliwości dla niezależnych deweloperów, którym umożliwimy bliższą współpracę oraz wiele nowych gier, które nasi użytkownicy pokochają.”

Ostatnimi czasy AOL jest bardzo aktywny na rynku. W przeciągu kilku miesięcy wdrożył kilka nowych projektów, między innymi Entrance – usługę dostarczającą muzykę oraz newsy, przeznaczona dla użytkowników smartfonów Nokia Lumia. W poprzednim tygodniu, media przekazały informację dotyczącą uruchomienia przez AOL podobnych aplikacji na systemy iOS oraz Android.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst