REKLAMA

Java rozpoczyna drogę ku wykorzystaniu GPU

Producenci oprogramowania coraz częściej wykorzystują GPU do wykonywania pewnych zdań, odciążając tym samym CPU. Wynika to z mocy obliczeniowych jakie oferują obecne karty graficzne, zapewniając efektywniejszą pracę i choć wiedza ta znana jest od dłuższego czasu, dopiero teraz zamierza skorzystać z tego społeczność Javy.

Java rozpoczyna drogę ku wykorzystaniu GPU
REKLAMA

Z początkiem tego tygodnia John Coomes, OpenJDK HotSpot Group Lead oraz Gary Frost, AMD, na liście dyskusyjnej OpenJDK (mail.openjdk.java.net/pipermail/discuss/2012-August/002717.html) wspólnie wysunęli propozycję wykorzystania jednostek GPU do przyśpieszenia działania Javy. Może dla niektórych będzie to nowość, ale jak na razie za tworzenie i renderowanie grafiki odpowiada CPU.

REKLAMA

Niestety, proces wprowadzania zmian w strukturze języka oraz API jest żmudny i wymaga czasu. Nad rozwojem czuwają członkowie Java Community Process i to oni decydują co będzie, a co nie w przyszłych wersjach dlatego nie należy się spodziewać szybkiego wdrożenia.

Poza tym Coomes i Frost zamierzają wykorzystać język Lambda oraz biblioteki z ósmej Javy SE(Standard Edition), nad którą nadal trwają prace, a premiera zapowiedziana na przyszły rok i można mieć jedynie nadzieję że dopiero wtedy odczujemy pierwsze efekty zmian. Grupa OpenJDK HotSpot zapowiedziała również, że zbada możliwości sprzętowej akceleracji w Java Virtual Machine (JVM).

REKLAMA

Czy czeka nas rewolucja? Raczej nie. Nawet jeżeli wersja 8 Javy zostanie wyposażona w możliwość korzystania z zasobów GPU to jeszcze trzeba zachęcić programistów do wprowadzenia stosownych zmian w aplikacjach, a to już nie będzie takie proste.

Źródło: OpenJDK.java.net

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA