Samsung usunie ci konto. Tłumaczymy, co musisz zrobić
Samsung ma ważny komunikat - firma niebawem zacznie usuwać użytkownikom konta. Jest to nieodwracalne, choć można w łatwy sposób się zabezpieczyć. Masz na to niespełna dwa miesiące.

Nie dotyczy to jednak wszystkich kont, a tych zakurzonych, nieużywanych od lat. Jeśli chcesz je zachować, musisz tylko wykonać bardzo prosty krok - skorzystać z konta. Samsung wprowadzi nową politykę już 31 lipca. Po tym dniu nie będziecie mogli przywrócić do życia swojego profilu Samsung.
Samsung ostrzega - lepiej zaloguj się do konta. Jeśli nie chcesz go stracić
Nowa polityka Samsunga zakłada, że konto, do którego nie logowano się przez dwa lata (albo dłużej) będzie uznawane za nieaktywne. A co za tym idzie, ma podlegać usunięciu. Wybrani użytkownicy dostają na swoje skrzynki pocztowe komunikaty od Samsunga. Ich treść brzmi następująco.
Jeśli konto zostanie usunięte, dostęp do niego zostanie ograniczony, a wszystkie dane powiązane z kontem zostaną usunięte. [...] Kont i danych, które zostały usunięte, nie można przywrócić.
Co jeśli natomiast aktywnie używa się ze smartfona Samsunga z zalogowanym kontem? W tym wypadku sprawa cię nie dotyczy. Jeśli jesteś zalogowany do telefonu koreańskiego producenta, automatycznie korzystasz z konta koreańskiego producenta. Oczywiście, zalogowanie nie jest to wymagane do podstawowej obsługi smartfona - teoretycznie moglibyśmy zrobić naprawdę dużo, bazując np. tylko na koncie Google wymaganym do obsługi aplikacji takich jak Gmail, YouTube, Wiadomości Google i nie tylko.
Bez zalogowania się do konta Samsung nie otrzymujemy dostępu do wielu usług koreańskiego producenta. Do skorzystania z autorskiego sklepu Galaxy Store, aplikacji Galaxy Health, Galaxy Wearables konto jest niezbędne. W procesie konfiguracji telefonu Galaxy również nakłania użytkownika do zalogowania się, a więc duża część osób (często nieświadomie) korzysta z konta Samsung.
Jeśli jednak korzystałeś wcześniej z konta koreańskiego producenta, ale zmieniłeś(aś) markę smartfonów być może wciąż będziesz chcieć zachować swoje cenne dane. Uratowanie ich wcale nie jest trudne - wystarczy proste zalogowanie. Nawet możesz zrobić to na stronie internetowej firmy w przeglądarce. Nie potrzebujesz logować się do smartfonów i innych szczególnych aplikacji Samsunga.
Nowa polityka firmy ma kilka wyjątków co do nieaktywnych kont. Te nie zostaną usunięte, jeśli używałeś profilu Samsung do wykonywania zakupu produktów na sklepie internetowym producenta. Polityka również nie zakłada usunięcia kont rodzinnych z historią gromadzenia i używania punktów lojalnościowych. Czyli zmiany w regulaminie dotyczą głównie dawnych posiadaczy smartfonów i telewizorów Samsunga, którzy z jakiegoś powodu nie użytkują sprzętów producenta.
Użytkownik może łatwo poradzić sobie z nową polityką kont. Od 31 lipca będzie musieć zalogować się lub skorzystać z innej usługi potwierdzającej aktywność profilu raz na dwa lata. Wtedy uniknie utraty danych i informacji zawartych na koncie.
Więcej o Samsungu przeczytasz na Spider's Web:
Obrazek wyróżniający: Framesira / Shutterstock