REKLAMA

Sprawdzą, jak szybko piszesz na telefonie. Tym sposobem zabezpieczą ci konto

VeloBank wprowadził do swojej aplikacji mobilnej rozwiązanie, które ma w znaczący sposób poprawić bezpieczeństwo użytkowników. Oprogramowanie będzie sprawdzać, jak szybko piszesz na telefonie i analizować, w jaki sposób z niego korzystasz.

Sprawdzą, jak szybko piszesz na telefonie. Tym sposobem zabezpieczą ci konto
REKLAMA

Nowość w aplikacji z pewnością przyda się klientom, którzy stawiają na bezpieczeństwo swoich środków. Funkcja weryfikacji behawioralnej ma bowiem wykryć, czy z konta korzysta właściciel, czy może nieuprawniona do tego osoba.

REKLAMA

Sprawdzą, jak skorzystasz z telefonu, bo chcą cię chronić

Nowa opcja w aplikacji mobilnej VeloBanku polega na wielu algorytmach weryfikacji behawioralnej. Funkcja ma sprawiać, że system będzie zapamiętywał, w jaki sposób korzystamy ze smartfona – oczywiście tylko w aplikacji. Sprawdzane będą pewne przyzwyczajenia i cechy – m.in. jak szybko piszemy na klawiaturze, jak używamy ekranu dotykowego oraz pod jakim kątem trzymamy nasze urządzenie.

Informacje mają być przekazywane do Biura Informacji Kredytowej (BIK), które stworzy indywidualny model zachowania. Model może zostać "nakarmiony" danymi z innych banków, które obsługują taką funkcję (np. ING Bank Śląski). Rozwiązanie brzmi trochę jak śledzenie użytkowników, natomiast warto zaznaczyć, że do włączenia weryfikacji behawioralnej konieczne jest wyrażenie zgody. Jeśli jej nie wyrazimy, to takie dane nie będą wysyłane do modelu opracowywanego przez BIK.

Wydaje się jednak, że włączenie funkcji przynosi korzyści, które powinny zachęcić użytkowników do udostępniania takich danych. Rozwiązanie ma bowiem zabezpieczać użytkownika (przede wszystkim jego pieniądze) przed sytuacjami, w których jakimś sposobem nieautoryzowana osoba (m.in. oszust internetowy) uzyska dane logowania do konta. Jeśli oszust zaloguje się do profilu z włączoną weryfikacją behawioralną, to system ma uruchomić dodatkowe kroki bezpieczeństwa. Bank może wysłać powiadomienie SMS o podejrzanej transakcji, zadzwonić do użytkownika z pytaniem czy zleca przelew, lub samodzielnie odrzucić podejrzaną transakcję.

Bank sugeruje włączenie opcji – zawsze to dodatkowe zabezpieczenia konta i środków znajdujących się na rachunku bankowym. Można to zrobić zarówno w ustawieniach aplikacji mobilnej, jak i bankowości internetowej. VeloBank zaznacza, że do modelu zachowania nie są przekazywane dane logowania, transakcji, środków i produktów.

REKLAMA

Więcej o bankowości mobilnej i elektronicznej przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA