Bank Pekao nie pozwoli, żeby cię oszukali. Oto nowy sposób na przestępców

Lokowanie produktu: Bank Pekao

Spoofing to oszustwo polegające na podszywaniu się przestępców pod zaufane instytucje. Bank Pekao wprowadza rozwiązanie, które w znaczący sposób będzie chronić klientów przed oszustwami.

Bank Pekao nie pozwoli, żeby cię oszukali. Oto nowy sposób na przestępców

Przestępcy podszywają się pod różne instytucje zaufania publicznego: banki, pocztę, policję, prokuraturę – tak naprawdę lista jest nieskończona. Będąc pewnymi, że rozmawiamy z przedstawicielami banku, możemy utracić czujność. Na tym właśnie zależy oszustom. W przypadku banków haczykiem może być informacja o tym, że zlecono transakcję, o której nic nie wiemy. Jeszcze mocniejszym straszakiem jest sugestia, że ktoś wziął na nas kredyt. 

Przestępca udający pracownika banku wciela się wówczas w rolę kogoś, kto chce pomóc chronić nasz majątek. Stąd już prosta droga do utraty pieniędzy, dlatego tak ważna jest czujność. Bank Pekao chce dać swoim klientom pewność, że rzeczywiście rozmawiają z pracownikiem tej instytucji.

Bank Pekao wprowadza wizytówki pracowników

Zdając sobie sprawę, że metody przestępców są coraz bardziej wyrafinowane, Bank Pekao wprowadza nową funkcję ochrony klientów. Od teraz będziemy mogli zweryfikować dane pracownika banku za pośrednictwem aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24.

Jak to działa? Wyobraźmy sobie, że dzwoni pracownik banku, ale będąc świadomymi zagrożeń, mamy wątpliwości, czy rzeczywiście rozmawiamy z właściwą osobą. Pracownik Banku Pekao wyśle nam powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Wystarczy, że zalogujemy się do jednego z dwojga i otrzymamy szczegółowe dane pracownika. 

Działa to też w drugą stronę – pracownik będzie mógł poprosić nas o autoryzację wizytówki, co umożliwi dalsze prowadzenie rozmowy bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. 

Czy ta metoda jest bezpieczna? Tak, bo klient nie otrzymuje wizytówki SMS-em, ale dane pracownika zobaczy w swojej aplikacji PeoPay lub serwisie Pekao24, do którego oszuści nie mają dostępu. Pamiętajmy bowiem, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej.

- Wiemy, że spoofing jest popularną metodą jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay.

- mówi dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao, Remigiusz Hołdys.

To nie koniec nowości. Bank Pekao wykorzysta podobną metodę, by ułatwić życie klientom. Oprócz wizytówki pracownik banku może wysłać klientowi na podobnej zasadzie przekierowanie wybranego produktu lub usługi.

Otrzymamy wówczas powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w serwisie Pekao24 bezpośrednio do tematu, którym jesteśmy zainteresowani. Funkcja ta będzie dostępna nie tylko podczas rozmowy telefonicznej. Z tego sposobu klient będzie mógł również skorzystać podczas wizyty w oddziale.

Lokowanie produktu: Bank Pekao
Najnowsze
Zobacz komentarze