REKLAMA

Pracownik Youtube'a mówi, że YouTube niszczy YouTube'a. Więcej YouTube'a, tytuł wytrzyma

YouTube pcha Shorty, krótkie materiału wertykalne trwające do 60 sekund, jako "nową dużą rzecz" gdzie popadnie. I nawet osoby zatrudnione w YouTubie twierdzą, że to sprawi, że platforma sama zacznie się pożerać.

YouTube Shorts kanibalizuje YouTube? Tak twierdzi pracownik
REKLAMA

YouTube Shorts pojawiły się po ogromnym boomie TikToka, który również oferuje krótkie filmy wertykalne. Jednak w przeciwieństwie do chińskiej platformy, YouTube Shorts umożliwia tylko filmy o maksymalnej długości 60 sekund, podczas gdy ta druga zaczyna akceptować filmy trwające nawet 10 minut. Tylko problem w tym, że Shorty mogą być zbyt popularne.

REKLAMA

YouTube ryzykuje, że Shorty zniszczą YouTube?

Według raportu The Financial Times, YouTube Shorts stanowi potencjalne zagrożenie dla głównego źródła przychodów YouTube, czyli tradycyjnych, długich filmów w formacie poziomym. Może to nawet doprowadzić do sytuacji, jak twierdzi anonimowy pracownik-weteran, w której YouTube pożre samego siebie.

Google niedawno ogłosił, że Shorts zgromadziło ogromną bazę użytkowników, przekraczając liczbę 2 mld zalogowanych użytkowników miesięcznie. To zaskakujące, prawda? Oznacza to, że Shorts ma więcej użytkowników niż Instagram Reels czy sam TikTok, który według danych z 2023 r. ma około 1,6 mld użytkowników, z czego około 1,1 mld było aktywnych.

Tekst w Financial Times podkreśla obawy pracowników YouTube dotyczące spadku popularności długich treści, które były od zawsze ważnym źródłem dochodów i były głównym atutem platformy. Obawiają się, że krótkie filmy, generujące mniejsze przychody z reklam, mogą zastąpić dłuższe treści - wszystko to w imię próby konkurowania z TikTokiem i trendami.

Spadek popularności długich treści przypisuje się zmniejszonemu popytowi konsumentów na długie treści oraz rosnącej preferencji marek wobec krótkich materiałów, zwłaszcza do umieszczania w nich reklam. Lepsze jest umieszczenie lokowania czy reklamy w pięciu krótkich filmach, gdzie w teorii jest szansa na większą ekspozycję, niż w jednym długim.

YouTube szuka. Czego? Balansu

REKLAMA

YouTube twierdzi, że Shorts zostało stworzone jako uzupełnienie, a nie konkurencja dla różnych formatów treści dostępnych na platformie, takich jak transmisje na żywo.

Według Financial Times, firma jest obecnie w trakcie poszukiwania strategii zwiększenia przychodów z reklam w Shorts. Inicjatywa ta ma na celu znalezienie "delikatnej równowagi między zaspokojeniem rosnącego popytu na krótkie treści" a zachowaniem przychodów generowanych przez dłuższe filmy.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA