Nowości w bankowości mobilnej VeloBanku. Blik i karta płatnicza odejdą do lamusa?
Blik bez kodu - użytkownikowi pozostaje jedynie zatwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej, która pojawia się jak na zawołanie. VeloBank tę koncepcję przekuł w praktykę, oferując własny sposób na przyspieszenie dobrze nam znanych, lecz powolnych płatności przez link. A to nie jedyna nowość, jaka czeka na klientów banku.
Wszyscy znamy metodę płatności Pay-By-Link - jeżeli nie z nazwy, to ze sposobu użycia. Kiedy kupujesz coś w sklepie internetowym z wybraną metodą płatności przelewem, otrzymujesz link, zwykle ukryty jako zgrabny przycisk "Zapłać teraz". Link przekierowuje nas na stronę operatora płatności, operator z kolei na stronę banku, bank do logowania - i tak dalej.
Choć Pay-By-Link jest proste, od lat sukcesywnie pod względem popularności przegrywa z kartami płatniczymi i Blikiem. Zmienić to chce VeloBank, który wprowadził własną metodę płatności: Pay By Velo. Prosta w użyciu niczym jej pierwowzór, szybka niczym Blik, a to nie jedyna nowość w aplikacji mobilnej VeloBanku.
Blik bez kodu, zakupy internetowe bez żmudnej autoryzacji. Oto nowa odsłona aplikacji VeloBank
VeloBank rzucił rękawicę popularnym metodom płatności, upraszczając proces autoryzacji zakupów internetowych. Od lipca klienci VeloBanku posługujący się najnowszą wersją aplikacji mobilnej oferowanej przez bank mogą skorzystać z płatności Pay By Velo.
Pay By Velo różni się od tradycyjnego Pay-By-Link tym, że po dokonaniu zakupów na smartfonie, przekierowaniu na stronę operatora i wybraniu Pay By Velo, klient nie jest przekierowywany na stronę banku i nie przechodzi całego procesu logowania i autoryzacji w przeglądarce. Klienci VeloBanku, którzy chcą skorzystać z autoryzowania transakcji bez logowania do bankowości internetowej wybierają Pay By Velo jako metodę płatności na urządzeniu mobilnym. Potem zostają automatycznie przeniesieni do bankowości mobilnej VeloBanku. Tam mogą bezpiecznie autoryzować transakcję z poziomu aplikacji. Pay By Velo można porównać do Blika bez kodu, w którym autoryzacja całego procesu zakupu sprowadza się do szybkiego potwierdzenia w aplikacji bankowej.
- Konsekwencją podejścia „mobile first” jest skupienie się na potrzebach osób, dla których głównym kanałem kontaktu z bankiem jest właśnie bankowość mobilna. Z myślą o nich, ale także o osobach, które dopiero przekonują się do korzystania z banku w telefonie, wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązanie do płacenia za zakupy w sieci. Realizacja płatności Pay By Velo na smartfonie to szybka, łatwa i bezpieczna metoda autoryzacji transakcji, realizowanych bez konieczności każdorazowego wprowadzenia loginu i hasła do banku.
- wskazuje Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej
w VeloBanku
Jak mówi Monika Banyś, rzeczniczka prasowa VeloBanku, obecnie Pay By Velo dostępne jest jedynie dla użytkowników aplikacji mobilnej banku. Jednak instytucja skrupulatnie pracuje nad rozwinięciem innowacyjnej metody płatności i udostępnieniem jej klientom korzystającym z bankowości internetowej na komputerze.
Pay by Velo to nie jedyna nowość. Ciemny motyw, logowanie z kodem QR i jednolity PIN
Wraz z najnowszą wersją aplikacji VeloBank 3.4.0 klienci banku zyskali również możliwość logowania kodem QR. Klienci VeloBanku przy logowaniu z bankowości internetowej będą mieli opcję zeskanowania kodu QR poprzez dowolny skaner QR (np. wbudowany w smartfona), po zeskanowaniu użytkownik będzie autoryzował logowanie do bankowości, omijając proces wpisywania loginu i hasła.
Dodatkowym ułatwieniem dla klientów jest dostęp do ciemnego motywu aplikacji, który zwiększa komfort korzystania z aplikacji - zwłaszcza przy niskim oświetleniu zewnętrznym.
Ostatnią nowością w aplikacji mobilnej VeloBanku jest jednolity kod PIN, dzięki któremu podczas aktywacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, konieczne jest jedynie podanie dotychczasowego kodu PIN. Jednolity PIN umożliwia logowanie tą samą kombinacją znaków na wszystkich urządzeniach, a zmienić go można poprzez bankowość internetową.
- Nasza nowa bankowość mobilna i kolejne funkcje, jakie w niej udostępniamy naszym klientom, to efekt konsekwentnej realizacji strategii. Zakłada ona stały rozwój kanałów cyfrowych i dostarczanie wartości dodanej dla klientów poprzez digitalizację i nieustanne usprawnianie cyfrowej odsłony bankowości. Dzięki naszemu podejściu eXtreme agile jesteśmy w stanie zaoferować klientom innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w rekordowo krótkim czasie. Dążymy do tego, aby w oparciu o cyfrowe usługi, dostępne poprzez ekran smartfona, oszczędzać czas użytkowników oraz budować zaufanie do banku jako wiarygodnego partnera w obszarze finansów osobistych
- mówi Przemysław Koch, Członek Zarządu VeloBanku odpowiedzialny za Pion Operacji i IT.