Social media  / News

Już nie polubisz strony na Facebooku. Facebook usuwa przycisk „Lubię to"

Picture of the author

Strony na Facebooku - znane wcześniej jako fanpage’a - czekają duże zmiany. Najważniejszą będzie zniknięcie przycisku „Lubię to”.

Facebook wprowadza właśnie nowy wygląd stron, czyli jednego z najważniejszych elementów w swoim serwisie. To właśnie strony są jednym z najbardziej angażujących elementów serwisu, a wokół którego są budowane całe społeczności.

Jednym z podstawowych elementów każdej strony była możliwość polubienia jej. Duży przycisk „Lubię to” pozwalał zacząć śledzić daną stronę, dzięki czemu treści publikowane przez nią widzielimy w naszym feedzie. Każda strona miała też licznik osób, które ją polubiły. Mogliśmy więc łatwo ocenić popularność i wielkość danej strony.

To wszystko się zmieni. Facebook wprowadza nowy widok stron.

Facebook właśnie wdraża nowy wygląd stron, w którym na pierwszy rzut oka zmieni się sposób ich wyświetlania. Strony zaczną wyglądać bardzo podobnie do profili użytkowników, a ujednolicenie formatów będzie widać zwłaszcza na smartfonach, w aplikacji Facebooka. Jeśli sam prowadzisz stronę, będziesz mógł łatwiej przełączać się między nią a swoim prywatnym profilem.

Strony nadal będzie można śledzić, po czym zostaną one dodane do naszego News Feeda. Czym będzie się różnić dotychczasowy mechanizm polubień od śledzenia? Najwięcej zmian leży w tle, bowiem Facebook chce wyeliminować strony, które zbierają puste lajki i nie publikują żadnych treści. Takie puste strony często w przeszłości były sprzedawane innym podmiotom, które zmieniały nazwę strony i wykorzystywały ją do celów marketingowych w zupełnie innym obszarze.

Od teraz strony mają być nastawione na dyskusje i interakcje. Będziemy widzieć komentarze zostawiane przez stronę (czyli de facto jej zarządcę), a co więcej, takie komentarze Facebook będzie podsuwał użytkownikom w pierwszej kolejności. Z poziomu komentarza można będzie zacząć obserwować stronę.

Pojawi się też nowy format Q&A

Facebook wdroży też nowy format Q&A, czyli pytań i odpowiedzi skierowany do twórców stron. Odbiorcy będą mogli zadawać pytania w specjalnym formularzu, a właściciel strony będzie mógł na nie odpowiadać. Taki format cieszy się dużą popularnością na YouTubie oraz na Instagramie.

Do tego twórcy stron dostaną nowe narzędzia do zarządzania fanpage’ami, w tym lepsze zarządzanie adminami stron. Do tego pojawią się nowe mechanizmy bezpieczeństwa, w tym wyłapywania spamu, jak i treści łamiących regulamin Facebooka, takich jak np. nagość, erotyka, czy wulgarność.

Nowe strony już pojawiają się na Facebooku, ale zmiana jest wdrażana falami. Docelowo wszystkie strony przejdą na nowy format.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst