Lajwy sprzedażowe - jak w ciągu miesiąca wygenerować ponad milion zasięgu organicznego?
Milion organicznego zasięgu w niecały miesiąc. Kilkanaście tysięcy komentarzy, udostępnień i reakcji. Sprzedaż na poziomie kilkudziecięsięciu zamówien i kilkustet sprzedanych produktów w ciągu jednej transmisji. Ponad tysięczna grupa zrzeszająca osoby robiące zakupy na lajwach. To tylko garść liczb związana z transmisjami, w które na początku nikt nie wierzył.
Zaczęło się od zwykłej ciekawości - nasz Prezes Marcin Majzner zaczął interesować się fenomenem lajwów sprzedażowych na Facebooku. Po sprawdzeniu, na jakiej zasadzie odbywają się nagrania, kto prowadzi transmisje, jakie produkty są sprzedawane, jaka jest skala tego zjawiska, okazało się, że najlepsi z nich mieli kilkaset aktywnych osób podczas transmisji. Co ciekawe nie był to pusty ruch - szła za tym również sprzedaż!
Po prostu musieliśmy to przetestować i okazało się, że było warto - w niecały miesiąc wygenerowaliśmy ponad milion organicznego zasięgu.
Pierwszy lajw zrobiliśmy testowo, na małej grupie zaangażowanych osób. Teoretycznie wiedzieliśmy jak to wszystko ma wyglądać, ale najwięcej wyzwań wiązało się ze ze sposobem składania zamówień i przekazywaniem informacji o produktach, które sprzedajemy podczas lajwa. Chcieliśmy podejść do tego inaczej niż inni transmitujący (zazwyczaj jest to zapisywanie zamówienia na kartce lub wysyłanie wiadomości prywatnej).
Początkowo komunikowaliśmy linki do produktów w komentarzach, później wprowadziliśmy graficzną instrukcję składania zamówień. Na kolejnych transmisjach weryfikowaliśmy rozwiązanie z botem, który wysyłał wiadomości z linkiem po wpisaniu w komentarzu odpowiedniego hasła.
Obecnie prowadzimy minimum 4 transmisje tygodniowo – wtorek, czwartek, sobota, niedziela (głównie o 20:00). Z perspektywy dużego sklepu internetowego jest to dość skomplikowane – trzeba przeanalizować jakie produkty będziemy sprzedawać, fizycznie pobrać produkty z magazynu, przygotować się od strony technicznej – przygotowanie dedykowanych linków, zmiana cen, opracowanie kodów rabatowych i reguł cenowych koszyka, podłączenie bota, obsługa zamówień.
Podsumowując - w tworzenie lajwa zaangażowane są praktycznie wszystkie działy - od Marketingu, przez IT, po Magazyn - co w porównaniu do jednoosobowych transmisji, które widzimy na Facebooku, jest dość niestandardowe. Dodatkowo, ze względu na ilość zadań, nasz Prezes nie mógł prowadzić każdego lajwa - zdecydowaliśmy się na zatrudnienie profesjonalnej Prowadzącej. Gosia wprowadziła powiew świeżości do naszych transmisji oraz całe stadko adoratorów 😉
Początkowa koncepcja „lajwowania” była taka, że wyprzedajemy produkty, które nie sprzedają się z różnych przyczyn na stronie www. W naszej grupie na Fb (Bdsklep.pl - WYPRZEDAŻ! -https://www.facebook.com/groups/2425480764234932/) robimy ankiety dotyczące tego, jakie produkty mają znaleźć się na naszych transmisjach w promocyjnych cenach. Po feedbacku od klientów zdecydowaliśmy się robić lajwy tematyczne dotyczące konkretnych kategorii produktów, lajwy z hitami sprzedażowymi etc. Współpracujemy też bezpośrednio z Producentami - np. przygotowanie dedykowanej transmisji dla marki AdBustera (DuckLove by Pudding).
Cały czas pracujemy nad rozwojem tego „projektu”. Nasz sposób transmitowania w ciagu miesiąca zmienił się kilkukrotnie i cały czas testujemy nowe rozwiązania. Uproszczona forma składania zamówień, utrzymywanie aktywności oglądających, zwiększanie zasięgów, ciągła praca nad formą i poprawą jakości - to tylko kilka z tematów, z którymi obecnie się zmagamy. Możemy się pochwalić tym, że z transmisji na transmisję mamy coraz lepsze wyniki.
Serdecznie zapraszamy na kolejne transmisje, aby zobaczyć jak sobie radzimy:) Bieżące informacje o harmonogramie lajwów można znaleźć na naszej facebookowej grupie.
15.10 odbędzie się lajw specjalny z okazji 1000 osób na grupie Bdsklep.pl - WYPRZEDAŻ!
* Materiał komercyjny marki Bdsklep.pl.